Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

rookie

weet je hoeveel verschillende PK6 bakken er zijn? Dat zijn er behoorlijk wat. Renault weet zelf niet welke op welke past.

knotty

lijkt me niet dat een 2.2 met standaard 320nm dezelfde drukgroep/bak heeft als een 1.9 dan is deze discussie namelijk voor niks. immers zou de druk groep die 150 pony's dan wel aan kunnen.

Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

Dreke

Als ik het hier allemaal een beetje goed begrijp dan zou iemand met een gechipte 2.2dci misschien drukgroep van een 2.0dci kunnen plaatsen aangezien die 175pk hebben.

rexonamen

Goeimorgen ben eens een beetje aan het zoeken geweest bij auto onderdelen site`s en het sommige geven een ander matt nr aan en geven bij sachs een D en T maat/nr aan en dit is vergeleken met mijn GT hetzelfde D230 en T21 dus het zou heel goed op elkaar kunnen passen ,ik denk ook dat ze bij Renault in de fabriek/montage eenvoud willen hebben ivm prijs ,dat het vliegwiel v/d 1.9  2.2 hetzelfde is en alleen de kopp/set anders zwaarder is , je zou het bij een garage eens voor kunnen leggen en vragen of ze deze 2 systemen drukgr/kopppl eens naast elkaar willen leggen om te zien of de hoogte diam en boutgaten kloppen en ook het druklager vergelijken ivm dikte/hoogte , ik wil als ik bij m`n dealer kom hier ook wel eens naar willen informeren maar dat zal niet v/d week worden . Voor auto onderdelen heb je genoeg internet site`s waar je op kenteken type iets te weten komt .

groeten Rexonamen

rookie

he, hoe kan rexonamen 4 sterren hebben?

rexonamen

He Rookie had er eigenlijk al 6 moeten hebben maar heb gevraagd om er maar 4 van temaken  !!

fs1

hij is club lid, die hebben zowieso 4 gele sterren

rexonamen

Hallo heren we hebben het over chippen en of ik nou 1 of 28 sterren heb maakt me geen bal uit tenzij eens per jaar dit uitgekeerd word in harde valuta dan kunnen we beter een topic hiervoor inrichten.

groeten Rexonamen

Mike

Ben wel heel benieuwd of dit allemaal gaat lukken, ik ga zo ff naar ATR toe dan weet ik ook wat meer.

melcon

Citaat van: rookie op 18 maart, 2008, 00:25
weet je hoeveel verschillende PK6 bakken er zijn? Dat zijn er behoorlijk wat. Renault weet zelf niet welke op welke past.
Dat weet Renault zelf echt wel, dat niet alle dealers dat weten is een ander verhaal.
Er zijn zelfs mensen die een PK6 bak op hun 19 16V plaatsen, de positie van de boutgaten
is anders maar de pasvorm is het zelfde, dus hier zijn maar minimale aanpassingen voor nodig.
Het is ook geprobeerd met de clio 16V, en de bak past wel aan de motor maar niet in de
kleine motor ruimte van de cliko  :D

Het is in elk geval waard om zoiets uit te zoeken, want elke 30.000 km je koppeling
zit niemand op te wachten denk ik  ;)

rookie

Ik heb gisteren iets nagevraagd. De Laguna 1.9 dci die getuned zijn, kwamen om de circa 10.000 km terug voor een nieuwe koppeling. Nu zijn er nieuwe koppelingen, maar de getuned auto komt nu ongeveer 30-50.000 km retour voor een nieuwe koppeling.

rexonamen

Denk dat dit te ver gezocht is ,de meeste met een gechipte gaan er ook naar rijden ,dat geeft natuurlijk meer problemen , maar stel je rijdt met een zeg maar caravan je rijdt in de 5 geeft gas dan zou de koppeling nog veel meer slippen want er word toch minimaal 1000kg weg getrokken , mijn laguna heeft tot op vandaag dit slippende effect niet , en kwa rijden ben ik heus geen mietje , niet negatief bedoeld maar jullie in het westen rijden meer op de koppeling dan ons , bij ons minder fille minder grote plaatsen waar de meeste op de koppeling rijden deze is dus meer gebruikt en slapper word , wij zetten de auto voor een stoplicht als het toelaat in de vrij ,.
En waarom zou er geen update voor de koppeling zijn je hebt ook golfjes (voorbeeld) die met een aangepaste set rijden en dan praat je ook niet over 40 pk , luister er zijn rem/kopp bedrijven die dit weten; vraag en luister hier een na voordat jullie iedereen het zweet over de rug laten lopen . !! 

rookie

Ik heb dit van een renault monteur, dus wat hij zegt, neem ik aan dat het klopt. Hij wist niets van versterkte koppelingen en dergelijke. Ik ga binnenkort er toch mee bezig, alleen uitzoeken wat nu het verschil is met de stugheid van de koppleing, pakt deze of niet.

Met bovenstaande stuk wil ik alleen aangeven dat mensen die een slippende koppeling hebben, iets structureel iets aan moeten doen.

Trouwens een carvan neem je niet altijd mee, zeker geen 30.000 km.

rexonamen

Hallo ik wil alleen maar duidelijk maken met een caravan of id ,word de gehele auto meerdere malen zwaarder belast ,trek alleen maar eens op bij een stoplicht ,en inderdaad geen 30000km maar ik weet wel een ritje naar het zuiden komen veel auto`s met caravan in de koppelings  problemen .
Mocht mijn auto hier last van krijgen moet die maar weer terug gechipt worden want dan is dat niet waard .