Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 43
  • Totaal: 43

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

fs1

ik weet niet waar het lijstje staat maar count me out.. tenzij de club me sponsort ;-) ik heb vandaag de notariskosten voor het huis in de bus gehad :-(

rookie

Wie is de penningmeester??

fabio

beter alemaal zelf afrekenen terplekken

Mike

Inderdaad gewoon allemaal zelf betalen dat is het makelijkst.
Ik ben er ook dus met die korting komt wel goed!

fabio

geen korting...dan met gillende koppeling naar huis(na het chippen natuurlijk) ;D

fs1

ik denk dat jullie me niet goed begrepen hebben ;-) ofwel zijn jullie een mopje aan het maken dat ik dan weer niet door heb..

bij mij kan het er nu dus zeker niet af, niet zonder korting en ook niet met korting.. dus helaas doe ik niet mee

rookie

rookie

He mike,

Ik heb net een aantal stukjes gelezen op laguna2.de. Zijn een aantal mensen die problemen hebben met de koppelingsplaten. Dit mede veroorzaakt door het chippen van de dci 1.9. enkele die al na 30.000 km de koppelingsplaten kunnen vervangen door het koppel wat vrij komt door het chippen. Ik las prijzen van 1000 euro om dit te laten vervangen, dus behoorlijk. Zeker het in het slippen van de koppeling in 6 versnelling en later ook in de 4 en 5.

Duupke (Ronald)

Ik heb ooit gehoord dat de koppeling van de 100 PK dezelfde is als die van de 120 PK. Als dat zo is, dan kan ik me wel iets bij Rookie's verhaal voorstellen.

Mike

Dit probleem heb je ook als je een box erin hebt zitten, ik heb dat gehad met me box en fabio had er ook last van.
Fabio heeft er meer dan een jaar mee rond gereden zonder probleem, ik bijna ene half jaar.

Duupke (Ronald)

Tis een leuk karweitje, een koppeling vervangen, dat dan weer wel.  ;)  ;D

rookie

Ik heb gelezen, bij 1 persoon een koppeling vervangen bij 30.000 km, volgende bij 50.000 km en nu bij 105.000 km (bij gechipte motor). Er zitten namelijk verschillende koppelingsplaten in de auto, de eerste die slijten het hards en de opvolgende krijgen steedts sterkere die het koppel kunnen verwerken van de 120 pk motor. De nieuwe platen zouden sterk en slijtvast moeten zijn voor de 120 pk.

rexonamen

Wat koppelings platen betreft zou kunnen gebeuren ,maar hoe lang/dun zitten ze al erin en rij je vaak file of caravan ,en  met optrekken plankgas v/d plaats , je zou het ook de 30 dagen garantie kunnen aanzien en daarna weer terug chippen in de orginele data , lijkt me geen probleem . Heb zelf voor de laguna toledo tdi`s gereden die ook gechipt waren en heb deze verkocht ,1e (90pk-115pk) met 346000 km en de 2e 110pk-135pk met 268000 km deze is met de eerste koppeling verkocht  .

melcon

Het probleem zit niet in de koppelingsplaat, die kan tot 400 Nm zonder problemen evenals de PK6 bak.
Het verschil zit in de drukgroep, die is geschikt tot 320 nm, ga je daar overheen moet je gewoon
een sterkere drukgroep monteren, probleem opgelost  ;)

Duupke (Ronald)

Citaat van: rexonamen op 04 maart, 2008, 17:06
Wat koppelings platen betreft zou kunnen gebeuren ,maar hoe lang/dun zitten ze al erin en rij je vaak file of caravan ,en  met optrekken plankgas v/d plaats , je zou het ook de 30 dagen garantie kunnen aanzien en daarna weer terug chippen in de orginele data , lijkt me geen probleem . Heb zelf voor de laguna toledo tdi`s gereden die ook gechipt waren en heb deze verkocht ,1e (90pk-115pk) met 3.460.000 km en de 2e 110pk-135pk met 2.680.000 km deze is met de eerste koppeling verkocht  .

Hey Rexonamen, je kan me veel wijs maken maar dit niet. ;D ;D ;D