Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 81
  • Totaal: 81

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

knotty

uit betrouwbare bron heb ik vernomen dt mike een personeelsfeestje heeft, en dus verplicht aan de cola staat. :P
arme jongen kan hij nog niet rijden
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

aer

@ Roger,

Heb je een acc test gedaan op de normale teller, houd dan rekening met de afwijking.
Krijg de mijne op de teller wel ruim onder de 10 sec op 100 km/u
maar 0 - 106 km/u (6 km afw. t.o.v. navigatie) redt ik nooit nie in 10 sec

gemiddeld verbruik is bij mij na het chippen gedaald van 1:15,7 naar 1: 17,9  ;D

Sfinx

Sommigen zullen het misschien gezeur vinden, anderen een interessante discussie waard, maar:

Als chippen nu werkelijk de prestaties doet stijgen en het verbruik doet dalen, waarom wordt dit dan niet af fabriek gedaan?  Of voor mijn part door de dealer bij aflevering. Kost een beetje en is zo gebeurd, begrijp ik.

knotty

wil je een lange verklaring, of gewoon een simpel woord als uitleg

bureaucratie
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

gewoon de winstmarge he.. je hebt de nieuwe 2.0dCi toch ook in 130, 150 en 175pk is allemaal dezelfde motor ;-)

Roger

ja geklokt op de gewone teller,en die van mij wijkt ook 3 km af t.o.v. mijn navigatie.
Maar in ieder geval is hij n paar seconden sneller geworden.

Het is ook nog geen DTM wagen,maar lekker pittig is hij nu zekers :).
en ik denk het investeren waard.

Mike

ik ben ook weer thuis, had inderdaad personeels feestje en ik moest vanmiddag me hond nog ophalen uit Amsteredam.
Vanochtend was die van mij als eerste klaar en meteen ff tot op de bodem ingetrapt.
Wat ene kracht zit er nu in die bak zeg ongeloofelijk, dit had ik niet verwacht.
Me verbruik is iets gestegen want ik bleef terug schakelen en trappen met die bak....heerlijk.
Fabio ging als laatste proefrit maken en ik heb nog nooit iemand zo blij terug zien komen en met zo'n hoge snelhied hahahah
Het is inderdaad de moeite waard om het te laten doen als je een diesel hebt, die 200 is het dubbel en dwars waard.

klein minpuntje....de versnellingsbak zullen we moeten gaan reviseren nu want die slipt soms aardig door zeker in de 3 & 4 bij vol gas geven.
Nu wel uitgevonden dat als je pompend gas geeft dat je er ene stuk minder last van hebt.

rookie

Hoezo, bak reviseren? Ik denk een nieuwe drukgroep met koppelingsplaat. Daar heb je meer aan.

fabio

dat zeiden ze ook bij tunex,als de kopeling slipt(wat nooit mag)ligt dat puur aan de kracht die hij niet aan kan.Als je van 1 naar bv 4 schakelt heb je geen last .Maar in zijn 3 of 4 idd volgas ,dan kan hij het niet aan in mijn geval.Rexonamen en roger haaden geen last....dus puur koppelingsplaten die erg slecht zijn

rookie

heeft volgens mij heeft het niet direct te maken met het verslijt van de koppeling. Mike heeft de eerste generatie Laguna's, deze hebben nog de eerste koppeling. Deze waren niet bestand tegen de krachten van de motor, waardoor ze extra hard slijten. Ik denk Mike, bak eraf, lagers eruit laten halen, tevens een revisie als nodig, en nieuwe koppelingsplaten. Dit kun je denk ik zelf wel met bekenden. Als je langs de weg staat, kun je weinig, moet je het bij een dealer doen.

Ik zelf laat over 2 weken een nieuwe bak monteren met alle toeten en bellen. Dan ga ik waarschijnlijk ook tunen.

Mike

Citaat van: fabio op 16 maart, 2008, 09:21
dat zeiden ze ook bij tunex,als de kopeling slipt(wat nooit mag)ligt dat puur aan de kracht die hij niet aan kan.Als je van 1 naar bv 4 schakelt heb je geen last .Maar in zijn 3 of 4 idd volgas ,dan kan hij het niet aan in mijn geval.Rexonamen en roger haaden geen last....dus puur koppelingsplaten die erg slecht zijn

Volgens mij had Roger ook last van slippende koppeling.

@ Rookie, zelf eemn bak eronder uit halen kan ik echt niet en ken ook niet echt iemand die mij ermee zou kunnen helpen.
Fabio gaat vragen wat het bij een vriend van hem kost en dan wacht ik ff af.

Duupke (Ronald)

Citaat van: Mike op 16 maart, 2008, 13:07@ Rookie, zelf eemn bak eronder uit halen kan ik echt niet

Natuurlijk kun je dat wel, je hebt alleen het gereedschap en de ruimte er niet voor. Zelf een koppeling vervangen is echt zo moeilijk niet...

Zelf een bak reviseren lijkt me weer een ander verhaal, echter voor alles is een eerste keer. :P

Mike

U bied zichzelf aan om te helpen....???
Kan me herrineren dat jij zelf een keer een bak eronder uit hebt gehaald met een maat van je.

Duupke (Ronald)

idd. zelf gedaan in het garagebedrijf van mijn maat.

Verlagen is moeilijker dan een koppeling vervangen hoor...

Enne, helpen wil ik altijd. Ik zit alleen met m'n ploegendiensten, daarbij werk ik ook nog 2 van de 3 zaterdagen. Je moet iets he, een duur huis, 4 vrouwen en 2 Renaults...

Duupke (Ronald)

Hier kun je nog het een en ander terugvinden over het in- en uitbouwen van de bak en de koppeling:
https://www.lagunaclub.nl/lagunafiles/pdf%20manuals/2-aandrijving.pdf