Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 74
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Inbouwen Parrot MKI9200 in een LAG 3 PH 1

Gestart door Sentoxic, 22 juli, 2013, 07:45

Vorige topic - Volgende topic

Sentoxic

Goedemorgen iedereen,

Ik ben gister druk bezig geweest met het inbouwen van een parrot MKI 9200 in een LAG 3 Ph 1 met dvd navi.
Helaas is dit niet gelukt  :)

Eerst kreeg ik de melding "Het Systeem is geblokkeerd, neem contact op met uw renault dealer".
Draaden gecontrolleert en vervolgends deed de radio het weer.

Wanneer ik alle basis kabels heb aangesloten op de radio unit (dashboardkastje) schakelt de parrot niet in. Na wat rondzoeken op de site van parrot zeggen ze dat ik een verloopstekker met het kenmerk "adapter renault" moet hebben. uiteraard ben ik deze gaan googlen maar geen succes. ik krijg alleen maar converters voor aftermarket autoradio's.

Heeft iemand al reeds een parrot ingebouwd die mij mischien op weg kan helpen?

=thnx= Robert

Lagunainitiale

Heb je gewoon de iso stekkers gebruikt?

Sentoxic

Ja, ik heb gewoon de originele bakabeling gebruikt.
Het viel me wel op dat de ISO stekker met de vaste + en geschakelde +, origineel veel minder en anders gekleurde bedrading heeft dan de parrot kabel.
Vandaar mijn vraag om hulp.

Ik heb de cd wisselaar in het dashboard niet aangeraakt. maar geprobeert rechtstreeks op de radiounit aan te sluiten.

Misschien dat ik met deze kabel gelijk klaar ben??

Lagunainitiale

De parrot heeft alle draden in de stekker zodat hij alle aanwezige draden doorlust. Maar dat is in dit geval niet nodig. Ik denk niet dat die kabel meer waarde heeft. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

fs1

ik denkt dat je best even zelf wat foto's plaatst van de stekkers die bij jouw parrot zijn, ik kan me niet echt voorstellen dat je iets te kort zou hebben...

https://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=188894

de handleiding lijkt me ook vrij duidelijk? in principe gewoon iso stekkers auto inpluggen op kabelset van de parrot, iso stekkers van de parrot die plug je dan in op je autoradio, en dan nog even uitkiezen welk draadje precies voor de mute dient

Lagunainitiale

En de mute hoef je niet eens aan te sluiten. De blue-box zorgt ervoor dat de radio niet meer te horen is. Het is enkel voor de tekst in display en bij afspelen van de cd zet hij hem op pauze van plaats deze verder speelt.

CHarmsen

bij een nieuwe twingo was ook een adapter nodig daarna werkte het meteen veiloos (alleen heb je in een twingo weinig goede plekken voor je schermpje van de parrot)

viper

oke oke ik ben er :P

voor een parrot in te bouwen in nieuwere renault wagens zijn er wat problemen.

vooral het probleem met de plus na contact die niet aanwezig is op de nieuwere radio's.

bij renault kan je een adaptor krijgen (ik dacht dat die uitzag zoals de link die je al gepost had maar ben niet zeker)

met deze adaptor kan je alles netjes aansluiten maar heb je (dacht ik) ook van ergens anders een plus na contact nodig (de aansteker bv)

Sentoxic

Goedemorgen,

de foto wil niet lukken omdat dropbox wordt geblokkeert op mijn werk (en elke andere vorm van online opslag/sharing). maar de kabel is echt origineel en compleet.

In totaal zijn er 5 draden die (nog) niet gebruikt worden. 4 stuks voor de line in en 1 voor de mute functie. Helaas in tegenstelling tot de overduidelijke beschrijving is de opbouw van mijn parrot kabelboom anders dan op de handleiding. maar gezien de kleurcodes bekend zijn is dit geen probleem.

Voor wat betreft de + na contact: Is de aansteker in het middenconsole contact-geschakelt? de 12v in de armsteun is namelijk niet geschakelt.

Ik zal de originele bedrading van de radio wel even doormeten want het enige dat ik nog nodig heb is:
- + na contact
- vaste +
- aarde

en bij nader inzien doet een ANP'tje net zoveel als een verloopstekker van 30 euro.

Lagunainitiale

Volgens mij is de aansteker in de armsteun wel geschakeld, net als alle andere aanstekers in de auto. Echter deze gaan pas na 10 minuten rust uit. Dus 10 minuten na het uitzetten van de motor, en dan moet je van de deuren afblijven. Doe je een deur open en dicht  verleng je de tijd.

Sentoxic

AH vandaar, die tien minuten wist ik niet. het viel me namelijk op dat de oplader voor me iphone aan bleef na het uitzetten van de auto. en toen ik weer instapte was hij nog steeds aan (uiteraard via de deur ingestapt  ;D).

maar goed dan kan ik volgens mij hem al aansluiten;

- + na contact (via aansteker)
- vaste + (rode draad originele ISO radio)
- aarde (zwarte draad originele ISO radio)

=thnx=