Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 45
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

cruisecontrol werkt niet

Gestart door s.hoekstra, 01 juni, 2013, 20:11

Vorige topic - Volgende topic

meganeman

Citaat van: Viper op 01 juni, 2013, 21:26

Weer iets bijgeleerd he meganeman ;D

Idd.  We blijven leren.

s.hoekstra

ik zal komende week de sensors bij de koppeling vervangen als dit gedaan is laat ik wel even weten of dit het was allemaal alvast bedankt voor het meedenken.

m.v.g. S.Hoekstra

meganeman

Succes. Misschien kan je gelijk een how to maken tijdens monteren. Altijd handig als iemand anders het ook gaat doen.

lagunaV8

Ik zou hem eerst eens uit laten lezen, kan ook de schakelaar zijn van het dashboard.

warlord

@ LagunaV8: zoouu zo maar kunnen ja  :P

viper

het kan de schakelaar in het dashbord niet zijn want anders zou hij niet omschakelen van regelaar naar begrenzer

lagunaV8

Jawel, heb ik gehad met Gerald. Snelheidbegrenzer deed het wel, cruisecontrol niet.
Uitgelezen en schakelaar omgezet van mijn auto naar zijn auto, cruise control werkte, andere knop in mijn auto, cruise control werkte ook.
Toen alles weer terug gezet, die van mij werkte, van Gerald niet.

Machiel84

Je hebt nu de schakelaar van het koppelingspedaal gecontroleerd. Maar het kan ook in de schakelaar van het rempedaal zitten. Dat heb ik laatst ook gehad na het vervangen van de rembekrachtiger. Zelfde reset-truukje even toepassen en kijken of dat helpt.

fs1

wat een rare veronderstellingen allemaal? ik dacht dat het algemeen geweten was dat zowel de activatieknop vd cc als de knopjes op het stuur nogal eens defect gaan?

viper

ik heb er zelde gehad die stuk gingen :P

s.hoekstra

het heeft even geduurd maar dan toch de oplossing de  Inlaatdruk-/MAP-sensor was kapot.

m.v.g. S.Hoekstra

manders88

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem als s.hoekstra
Alleen heb ik een automaat (laguna grandtour 2002)
Kan iemand mij helpen naar een oplossing?
Bij voorbaat dank.

rookie

ja, staat veel in dit topic, heb je dat al geprobeerd?

manders88

Citaat van: rookie op 20 oktober, 2015, 10:08
ja, staat veel in dit topic, heb je dat al geprobeerd?

Nee heb ik nog niet allemaal geprobeerd, maar er wordt ook gesproken over een koppelingspendaal.
En deze heb ik natuurlijk niet met een automaat.
Ik hoopte dat iemand die ook een automaat heeft, hetzelfde probleem heeft gehad dat cruise control niet werkte en mogelijk oplossingen had.
Zal eens wat dingen proberen. is namelijk zo dat de knoppen van de cruise control en snelheidsbegrenzer niet altijd werken, en als ze het doen komt er te staan: km/h.... maar de + en - / R en O knoppen doen het vervolgens niet om snelheid in te stellen.

rookie

Eerst eens uitlezen, ik heb zelfs een keer iemand gehad, die was al bij een garage geweest en daar stond het knopje van de cruise control (stond uit) niet goed  ;D