Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 31
  • Totaal: 31

oliepomp stuk....

Gestart door bas00, 07 april, 2013, 18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

warlord

knap  >:D  , succes met de afloop man  =tap=

lagunaV8

Ik weet dat je in Nl heel weinig kans maakt. In D net zoveel, maar daar hangt alles af van connecties. In Pl weet ik dat in dit soort situaties bijna altijd standaard de helft wordt vergoed, materiaal en uurloon. Soms nog meer als de auto jong is.

bas00

Bedankt Fransman.....ik hou jullie op de hoogte.
Hoop bij een volgende meeting er bij te zijn met mijn Lag.

koolio

Sjeezzz, das niet best om te lezen.

Ga je hem bij de dealer laten maken of bij een blanco garage?

bas00

Ik weet nog even niet wat te doen. Hij staat nu bij de dealer. Ik hoor vanmiddag meer over de staat van de motor.
Dan is het natuurlijk wikken wegen waar ik het het beste kan laten doen.
Heb hier geen ervaring mee dus tips zijn welkom.

Ed

Kötzooi man. Sterkte ermee!

melcon

Je zal toch eerst op een rijtje moeten hebben wat stuk is, aan de hand daarvan kun je bepalen wat te doen.
Als de schade alleen drijfstanglagers zijn dan is het kwestie van krukas opmeten, nieuwe steken en gaan.
Is het meer dan zou ik kijken of je een 180 pk 2.0 dci kan vinden op de sloop die van achter kortgereden is
en daar de motor uit swappen. Kans is alleen heel klein maar je weet maar nooit en anders voor volledige revisie
gaan. Dit hoeft niet bij de dealer, kan ook bij een revisie bedrijf.

bas00

Bedankt voor je info....inderdaad eerst maar de schade afwachten.
Weet iemand de exacte motorcode  (M9R815 ??)

lagunaV8

is op chassis nummer opvraagbaar bij de dealer.

viper

jij hebt geen M9R815 want je hebt geen automaat.

jij hebt een M9R816 met motornummer C001651.

Spijtig dat ik een 150Pk versie M9R liggen heb, anders had ik er eentje voor je :P

bas00

Inmiddels duidelijk wat er is gebeurt. Eén van de ingeperste bussen van de oliepomptandwielen is er uit geraakt waardoor het losse tandwiel vastsloeg in het pomphuis.
Hierdoor sloeg de hele pomp vast en dus ook het tandwiel op de pomp aandrijfas. De ketting die bleef draaien heeft als een rasp dat tandwiel afgeslepen. Gevolg hele carter vol met ijzerslijpsel.
Dit is op de krukas en drijfstanglagers gekomen die dus ook zwaar beschadigd zijn.
Vermoedelijk zijn ook de cylinder bussen en mogelijk de zuigers beschadigd.
Ja......dat het losraken van een busje van ik denk zo'n 6 cm lengte en 12mm doorsnede zoveel veroorzaakt zou je niet verwachten.
Afijn....er moet een ruilmotor in. Bij renault komt dit inclusief alles op 8 tot 9000 euro.
Gelukkig heb ik via een vriend waarschijnlijk een minder dure oplossing.
Ik hou jullie op de hoogte.
Volgens velen is dit een unicum bij deze motoren......tja, heb ik weer.

marxander

Pffff dit zijn geen leuke berichten.... wens je sterkte met je keuze en je plan van aanpak.

viper

vergeet ook je turbo niet te vervangen !


Komt renault niet voor een deel tussen ??

Anders eens via de klantendienst proberen.

Ik zou dit eerst doen voor je op een ander gaat kijken voor een motor.

lagunaV8

renault gaat voor zeker 98 % niets doen, ze verwijzen je door naar de dealer.

bas00

Renault gaat inderdaad niets doen omdat de laatste beurten niet bij de dealer zijn uitgevoerd.
In dit geval slaat het nergens op want dit heeft niets met onderhoud te maken.
Renault stelt zich daarbij overigens niet anders op dan andere merken.
ik heb het busje ( in feite een tandwiel as) gezien en deze ziet er als nieuw uit....het is dan ook een raadsel hoe deze uit het tandwiel is gekomen.
De andere zat nog keurig op zijn plaats.