Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 51
  • Totaal: 51

How to: Draaddoorvoer van motorruimte naar passagiersruimte

Gestart door Lagunainitiale, 15 maart, 2013, 15:40

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Mensen ik ben op zoek naar een draaddoorvoer van motorcompartiment naar binnen. Renault schrijft voor dat je een gat moet boren in de wielkast, maar daar heb ik geen zin an.
Maar nou kwam ik het volgende tegen, de plek waar normaal het koppelingspedaal zit. Je ziet hier een gat zitten maar die is maar een paar cm diep. Kan ik hier doorheen boren. En waar komt dit uit.

traffic.gif
title="Click to load original image"

marxander

Volgens mij kom je gewoon uit onder in de motorruimte.

Lagunainitiale

Het aller mooiste zou natuurlijk zijn als ik deze plastic dop eruit zou kunnen halen dan de draden erdoor maken en dan weer terug plaatsen, dan kan ik het het mooiste wegwerken. Maar ik krijg hem er niet uit, ik kan hem wel een paar mm draaien dus hij zit met haakjes denk.

marxander

Ja zal wel een dop zijn die er in gedrukt is, maar ja of hij dan weer te gebruiken is weet ik niet.
Anders toch kijken op de sloop naar een doorvoer rubber of kijken of 1 van de slopers nog wat heeft.

viper

hoeveel draden wil je erdoor steken en hoe dik ??

viper

als je je luchtfilterhuis demonteerd dan kan je normaal gezien de stop zien.

Maar, je zegt dat je die een beetje kan verdraaien.

Nu, ze er eens een sleutel op ofzo en draai eens wat meer eraan.

Een koppelingspompje zit namelijk ook gewoon erop gedraaid dus dan moet deze dop toch ook zo iets zijn.

Let er wel op dat je die misschien maar langs 1 kant los kunt maken en de andere kant niet.

Lagunainitiale

Kijk daar heb ik wat aan. Op zich hoeft er niet vel doorheen ligt eraan waar ik de rekeneenheid voor de parkeersensoren plaats.

viper

Als je hier niet langs kunt dan kan je nog altijd de kabel van je motorkapslot volgen. via die stop steek ik altijd m'n kabels door als ik een stekker moet vervangen van de gaspedaal (nee, niet bij laguna's ) :P

Lagunainitiale

Ja die zit erboven, kan je net zien op de foto.
Ik heb net aan de dop gedraaid en deze blijft draaien. Niet vrij maar behoorlijk strak. En volgens mij moet een van de zekering kasten aan de kant, want het luchtfilter zit meer naar voren.

Lagunainitiale

Nou we toch bezig zijn,
Waar kan ik een plus vinden onder de motorkap die enkel aan staat bij lopende motor?

GTMart

Die zijn er niet veel.........bij mij hebben ze hem afgehaald van het rempedaal !

***Edit by Viper***

Lagunainitiale

Ik denk dan de voeding voor het remlicht?

viper

Citaat van: Lagunainitiale op 15 maart, 2013, 21:35
Ik heb net aan de dop gedraaid en deze blijft draaien. Niet vrij maar behoorlijk strak. En volgens mij moet een van de zekering kasten aan de kant, want het luchtfilter zit meer naar voren.

De dop zou je (denk ik) enkel maar een kwart slag moeten verdraaien om deze eruit te krijgen.

Citaat van: Lagunainitiale op 15 maart, 2013, 21:43
Waar kan ik een plus vinden onder de motorkap die enkel aan staat bij lopende motor?

Elke gele kabel is normaal gezien een +na contact. Sommige worden enkel gevoed bij draaiende motor.

GTMart

Citaat van: Lagunainitiale op 16 maart, 2013, 10:53
Ik denk dan de voeding voor het remlicht?
Dat zou zo maar kunnen, hadden ze nodig Voor de Maestro box te monteren.

Lagunainitiale

Goed nieuws ook voor de handgeschakelde. Er zit een voorbereiding in de auto voor een draad doorvoer.

Hiervoor moeten een aantal dingen verwijderd in de motor ruimte:
Zekeringbox links van luchtfilter
Luchtfilterhuis
Zekeringbox tussen luchtfilter en brandschot

Omcirkelt in het rood, de groene rondjes geven aan welke schroeven je los moet draaien, de blauwe streep geeft aan waar je een plastic palletje moet verwijderen. Dit zie je wanneer de rest weg is, dan kan je dit plastic palletje verwijderen waarna de bovenste zekering box een cm naar je toe geschoven kan worden en deze ook los komt. De inhoud van beide zekeringkasten blijven vrijwel op hun plek. Het is voldoende om de kast zelf te verwijderen.
traffic.gif

Hierna zie je ongeveer het volgende, in de rode cirkel zit het rubber in de doorvoer:
traffic.gif

Close up:
traffic.gif

De dop kan je er heel makkelijk uitrekken en ziet er als volgt uit, de isolatie zit eraan vast:
traffic.gif

Binnen bij de pedalen ziet het gat er zo uit:
traffic.gif

Uiteraard zonder priem
Het gat is ongeveer 1,5 cm doorsnee en komt op een perfecte plek uit binnen in de auto.