Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 21
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 11
  • Totaal: 12
  • TDrent

navigatie in alle vormen en kleuren (niet origineel Laguna) - gestart als TomTom

Gestart door dirk, 04 april, 2006, 20:58

Vorige topic - Volgende topic

warlord

Plak m'n TT One nog steeds met zuignap op m'n voorruit. Net boven de kap van de tijd/temperatuur. Dwaalt je blik niet al te veel af van navigatie naar weg  ;D

Kring op de ruit: ff vochtig doekje met glasreiniger ;).

Overigens: geen enkel probleem met satteliet ontvangst.

Jerry88

Citaat van: Fransman op 06 januari, 2008, 18:22
Plak m'n TT One nog steeds met zuignap op m'n voorruit. Net boven de kap van de tijd/temperatuur. Dwaalt je blik niet al te veel af van navigatie naar weg  ;D

Kring op de ruit: ff vochtig doekje met glasreiniger ;).

Overigens: geen enkel probleem met satteliet ontvangst.

Nou prima toch !!, maar je soms ook mensen rondrijden dan zit de zuignap midden in het gezichtsveld; lijkt me niet echt prettig

warlord

Citaat van: Jerry88 op 06 januari, 2008, 18:52
Nou prima toch !!, maar je soms ook mensen rondrijden dan zit de zuignap midden in het gezichtsveld; lijkt me niet echt prettig

Neu klopt, bovendien naar mijn mening niet echt praktisch i.v.m. afleiding ;)

Jerry88

Citaat van: Fransman op 06 januari, 2008, 19:12
Neu klopt, bovendien naar mijn mening niet echt praktisch i.v.m. afleiding ;)

Laat staan dat je voldoende zicht hebt

Duupke (Ronald)

Ik kijk lekker op dat hele grote display onder de afdekkap bovenop het dashboard.

:P :P

Jerry88

Citaat van: Duupke (Ronald) op 06 januari, 2008, 20:07
Ik kijk lekker op dat hele grote display onder de afdekkap bovenop het dashboard.

:P :P

Dat is ook geweldig;zo vind ik het nav.systeem in de laguna III ook zo vet
Is nog het meest chique, standaard ingebouwd een geheel met de auto ;D ;D

Sfinx

Zojuist de nieuwste kaart op m'n TomTom geinstalleerd, is prima gelukt.
Nu is het zo dat ze hier in Hoorn een compleet nieuwe (mega)rotonde aan het bouwen zijn. Deze zou eind april zo'n beetje klaar moeten zijn, maar wordt niet weergegeven op de nieuwe kaart. Wel wordt er, net als op de oude kaart, een rotonde weergegeven, zo'n 50 mtr. verderop. Deze rotonde bestaat helemaal niet!
Als ik op mijn TomTom de kaartversie check, dan geeft hij wel degelijk het nieuwe versienummer aan, maar toch twijfel ik hieraan.(zie bovenstaande).
Om er nu achter te komen of ik niet een nep nieuwe kaart heb gedownload ben ik op zoek naar een situatie ergens in nederland, of voor mijn part in europa, waarvan het zeker is dat deze nog niet op de oude kaarten voorkomt, maar wel op de nieuwe.
Oude versie: 6.75
Nieuwe versie: 7.10

Als iemand zo'n situatie kent, dan hoor ik dat graag. Kan ik het ff checke.......

edit: Bij nader inzien denk ik dat 't toch wel de nieuwe versie betreft. Ik kan namelijk bij het intoetsen van de plek waar ik naartoe wil nu ook eerst voor een land kiezen. Dat kon bij de vorige versie niet. De zoektijd wordt hierdoor verkort, omdat de TomTom niet eerst de hele europese database hoeft door te spitten, maar alleen die van het gezochte land.
Aan de andere kant lijkt me dit geen vernieuwing van de kaart, maar een software-update, alhoewel ik die niet heb opgemerkt......

Kortom: ik ben nog een beetje in verwarring.

fabio

Duupke (Ronald)

@ Sfinx

De kruising van de N267 met de Polsstraat in Wijk en Aalburg is sinds een anderhalf een grote rotonde. Dit was voorheen een kruising met gesplitste rijbanen en verkeerslichten.

Sfinx

Citaat van: Duupke (Ronald) op 23 januari, 2008, 17:49
@ Sfinx

De kruising van de N267 met de Polsstraat in Wijk en Aalburg is sinds een anderhalf een grote rotonde. Dit was voorheen een kruising met gesplitste rijbanen en verkeerslichten.

Dank je! Wordt op mijn kaart als rotonde weergegeven, dus lijkt er op dat ik inderdaad de nieuwste versie heb.
Was die rotonde op kaartversie 6.75 nog zeker een kruising?

Alle vernieuwingen in de ringweg Alkmaar zijn nog lang niet klaar, maar stonden op de oude kaart al geinstalleerd. Als iets pas een jaar oud is wil dat dus niet zeggen dat dat op de oude kaart nog niet voorkomt.

edit: Inmiddels even bij een collega met een 'oude' kaart gecontroleerd: genoemde kruising is op de oude kaart ook al een rotonde. Deze situatie is dus geen goede controle.

Duupke (Ronald)

Op de CD van Navteq in de Laguna is het in de 2007/2008 versie nog gewoon een kruising. Vandaar...

Sfinx

Och, vandaag of morgen kom ik wel een keer in een situatie waarin 't me duidelijk wordt.