Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 21
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

navigatie in alle vormen en kleuren (niet origineel Laguna) - gestart als TomTom

Gestart door dirk, 04 april, 2006, 20:58

Vorige topic - Volgende topic

warlord

@ Jerry88

Precies, zo hoef je 't (auto) wiel niet opnieuw uit te vinden.
Bovendien weet je wanneer je wat voor nieuwigheden kunt verwachten, wat goed- en slecht is. 8)

Jerry88

En ook dat is helemaal juist, zag zojuist nog dat de nieuwste kaart voor Europa (bijna 2 Gb) gepost gaat worden; ff nieuw sd-kaartje halen dus :D :D

Sfinx

Oke, ik heb dus vanmiddag m'n radio er even uit gehad en kwam tot de ontdekking dat de achterkant er even anders uit ziet dan op dat franse forum. Nog even de link: https://www.planeterenault.com/forum/laguna-ii-tutoriel-entree-aux-du-cabasse-40w-t4019.html
Mijn radio ziet er als volgt uit:

traffic.gif

Waar maak ik nu, indien mogelijk, een aansluiting voor mijn TomTom? Wat is dus de aux-in?

Verder kwam ik nog een blauw/grijze draad tegen met een zwart connectortje.(zie onderstaande foto, boven in beeld) Dit zat nergens aangesloten. Iemand enig idee waar deze van kan zijn?

traffic.gif

Mike

Sfinx

Citaat van: Jerry88 op 08 september, 2007, 16:09
En ook dat is helemaal juist, zag zojuist nog dat de nieuwste kaart voor Europa (bijna 2 Gb) gepost gaat worden; ff nieuw sd-kaartje halen dus :D :D
De nieuwste kaart voor welk systeem? Als het voor TomTom is, welke versie gaat het dan om? Volgens mij zijn die kaarten begin dit jaar uitgekomen en kan er dus nooit nu alweer een nieuwe zijn. Dan heb ik het nog steeds over TomTom dus.

knotty

ik zal ff zoeken of ik er nog een foto van heb.
maar dat lege vakje voor een isoconnector (naast die gele) daar zit mijn mp3 wisselaar op

goed kijken

traffic.gif
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

Sfinx

Ik zie wat je bedoelt. Die connector heeft 8 aansluitingen. Is er ook een schema welke ik nodig heb? Voor een aux-in heb ik er volgens mij maar 3 nodig: links, rechts en massa.
En stel dat dit gaat werken, hoe selecteer ik dan op m'n radio dat ik naar de mp3-speler (lees:tomtom) wil luisteren?

knotty

Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

Sfinx

Oke, dat komt wel goed. Nu alleen nog even uitvogelen welke contacten ik precies moet hebben.

Ik heb in ieder geval deze site gevonden, misschien dat anderen er ook wat aan hebben:
https://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

Jerry88

Ja voor TomTom
Er is weer een nieuwe kaart Western en Central-Europe bijna 2 GB Build 1675 1409

Misschien niet gloednieuw maar wel West en Centraal Europa samen :D

Jerry88

Citaat van: Mike op 08 september, 2007, 18:34
HET programma om wat te downloaden!! maar moet je wel het 1 en ander voor doen!!

Ook helemaal waar, ben al jaren vriend van FTD een geweldig programma, als je eenmaal door hebt hoe e.e.a. werkt, gaat er een wereld voor je open  ;D ;D

Sfinx

Citaat van: Jerry88 op 09 september, 2007, 16:32
Ja voor TomTom
Er is weer een nieuwe kaart Western en Central-Europe bijna 2 GB Build 1675 1409

Misschien niet gloednieuw maar wel West en Centraal Europa samen :D

Inderdaad, niet gloednieuw, wel de meest recente.....