Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 86
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 80
  • Totaal: 80

Keycard in de was..

Gestart door hans49, 22 januari, 2013, 21:19

Vorige topic - Volgende topic

hans49

Bij mijn Lag II heb ik 1 keycard. En jawel, uitgerekend deze belandt in de was.
Liet t zich in eerste instantie goed aanzien, in tweede instantie niet. Flikkerend lampje, slot open/dicht/open/dicht,
niet goed dus. Geprobeerd open te maken, geen succes, ik vermoed dat de microswitches naar zn grootje zijn.
Op de engelse ebay worden behuizingen aangeboden incl. 2 microswitches en een batterij.
Besteld, 25 euri incl verz. kosten, vandaag binnen:
traffic.gif
title="Click to load original image"

Het openen van de kaart is een eenmalig iets, zoals ik al vermoedde.

traffic.gif

Met tinzuiger de oude microswitches losgemaakt, Heel voorzichtig, anders beschadig je de printplaat.
Op de foto zitten de oude er nog op.
traffic.gif

Na was oude plasticresten van de oude kaart wegkrabben, de print overgezet.
Snel naar karwei gesjeesd, want de 10 secondenlijm was op. Kaart met plakband in elkaar gezet om toch te kunnen
rijden. Lijm gescoord, thuis alles in elkaar gezet, plakbandresten verwijderd met spiritus (dom, poetste ook iets van
de opdruk weg  >:( ) en presto! Alles weer perfect in orde, en dat voor 25 euris.
traffic.gif

marxander

Goede informatie nu nog de link van ebay misschien !!

hans49

Azecos

Als je geduld hebt kun je ze ook goedkoper halen (doorgaans duurt het 4/5 weken voordat je product er is). Wel gratis verzending vanuit China ;)

https://dx.com/p/replacement-2-button-remote-controller-casing-for-renault-81592

marxander

Is makkelijker als er ook de microswitchen bij geleverd word en ja mocht je dan een kaart willen vervangen is dat niet duur.

verstuurd via mijn mobiel.

hans49

Die van dealextreme zijn zonder switches zo te zien, maar zeker el cheapo!!  ;D ;D
Ach ik had t nu binnen 1 week in huis, was ook wel lekker. Zag trouwens dat ze op de engelse ebay ook een
tool aanbieden om de achterasrubbers erin / eruit te persen. Die ga ik ook eerdaags bestellen, 84pond incl 2 rubbers, excl verz. kosten.

marxander

Ik heb maar even 2 kaarten besteld want 1 was al kapot en die we nu gebruiken daar is de behuizing van kapot en zit met tape in elkaar.
Nu nog even een goede soldeerbout en dan kunnen we het ook zelf doen.

Turbo

ik heb net die van mij naar Key Fix in Eindhoven opgestuurd ter reparatie
lag iets los in de kaart waardoor mijn deuren niet meer willen sluiten  ::)
maar dat is wel duurder dan wat jij hebt gedaan  :-\

rexonamen

!! Ebay engeland   !!

verstuurd via:   ;D computer /ifone/ ipad/ sms /fax/ twitter/facebook/ etc etc , ben niet vaak en overal bereikbaar   ::)

boy

nu zie ik dit allemaal met de 2 knops maar kan dit ook met de 3 knops?

me 2 knops ligt uit mekaar doordat die van redelijk hoog is gevallen printplaatje heb ik nog wel maar is een van de switches er al af die kreeg ik niet meer gevonden in de sneeuw

en me 3 knops moet ik in allerlei bochten wringen om hem te sluiten

marxander

die switsches zijn alleen voor de deuren maar normaal heeft de 3 knops handsfree toch.

boy

met de 3 knops kan je kiezen voor handsfree of gewoon op slot

ik kies niet voor handsfree omdat die wel bijna een 15 meter bereik lijkt te hebben ik legde me sleutel altijd in de keuken achterin in huis en me auto staat precies voor het huis en nog gaat me deur dan open dat heeft me een hoop cd's gekost doordat iemand niet van een ander zn spullen kan afblijven

dus vandaar me vraag of een 3 knops ook gemaakt kan worden want ik wil die wel weer heel hebben ondanks dat ik handsfree niet gebruik

marxander

Moet wel willen want ben namelijk ook al cases tegen gekomen voor een 3 knops en die switsches zijn het zelfde als voor een 2 knops.

boy

is dat veel werk want ik en solderen pfff