Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.566
  • Totaal topics: 10.399
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 30
  • Totaal: 30

Keycard in de was..

Gestart door hans49, 22 januari, 2013, 21:19

Vorige topic - Volgende topic

marxander

Maar wat of welke is dan de antenne die het bereik door geeft??

Trust

Citaat van: Viper op 03 februari, 2013, 19:51
nee, deze laad de interne batterij op voor de handvrij functie

De foto's zijn van een 2 knops kaart , heeft die dan ook handsfree ? en waar op de foto zit die batterij ?

Paul

2 knops heeft geen handsfree en ook geen interne batterij.

Appelsien

Omdat jullie zo lekker aan het discussiƫren zijn/waren heb ik voor jullie een fototje van een 3 knops kaart buiten zn natuurlijke habitat ;-) Jammere is wel dat het de mijne is en dat de keyless functie niet meer werkt. Alle microswitches doen het nog gewoon, alleen weet de auto niet dat de kaart in de buurt is, en gaat ie dus niet keyless van slot. Heb al een paar keer met succes de sleutel tussen 2 vingers geklemd, en vervolgens de kaart in het midden een beetje doorbuigen, dan zendt ie zegmaar wel zn signaaltje uit voor het keyless openen. Als ik dan een deurgreep vastpak (hand erachter) gaat ie van slot. Probleem ligt dus duidelijk bij de kaart, maar nadat ik em open gemaakt heb zie ik geen losse contactjes oid. Wellicht dat iemand van hier al eens dit probleem heeft gehad. Trouwens de oplaadbare batterij geeft keurig 2,98v aan dus die wordt goed geladen als ie in de auto zit. Heeft ook een goede verbinding met de kaart (soldeercontacten)

traffic.gif
title="Click to load original image"
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

viper

spanning wil niets zeggen, een kapotte batterij kan nog altijd z'n spanning leveren maar daarom niet de stoomsterkte

Appelsien

Eens, maar de batterij is pas zon 2 jaar oud, en hoe valt dan te verklaren dat ie het wel doet als je op de juiste plek drukt (hoewel ik niet weet waar dat is)

Trust

Lijkt me toch een slechte soldering , maar waar ?
Je zou met een punt soldeerbout  alle solderingen eens over kunnen doen .

marxander

Ik zie helemaal geen microswitsch op deze kaart, heb zelfs nog in gezoomd om misschien een slechte soldering te zien maar kan dat niet zo ontdekken.

viper

Dat is ook omdat de kaart omgedraaid ligt marcel ;D

marxander

;D ja natuurlijk  ;D dat zie ik ook zo, maar dacht altijd dat de achterkant vrij was van dingen dat heeft tenminste wel de 2 knops uitvoeringen

viper

hans49

Appelsien

Microswitches zitten inderdaad aan de andere kant (daar zit dan verder ook niks) en die zijn van een nieuwer type denk ik. Althans het zijn niet van die losse vierkantjes zoals ik ze wel eens heb gezien bij mn kapotte 2 knops kaart (die had ook nog het"oude" logo op de kaart). Ik kan zelf ook geen slecht soldeerpunt vinden. Printbreuk zou evt wel kunnen. Ik zie verder geen dingen die op n beschadiging lijken. Is er een soort elektrisch schema te vinden van zon kaart? Alleen het gedeelte dat het handsfree signaal uitzendt, doet het niet, en dan zou je alvast een gedeelte van de print uit kunnen sluiten.

hans49

Op zich goed idee, maar aan de andere kant: hoe groot is zo'n printje.. Even onder zo'n lamp met een vergrootglas, en dan
echt even goed kijken. Moet te vinden zijn op die paar vierkante cm.

warlord