Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.529
  • Totaal topics: 10.394
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 41
  • Totaal: 41

Doorhangen in vering met caravan

Gestart door Marces, 13 januari, 2013, 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Marces

Hallo,

Mijn Laguna Grand Tour uit 2005 veert behoorlijk door aan de achterzijde als de caravan eraan hangt. Op de snelweg heb ik er geen last van, maar op drempels is het heel vervelend omdat de vanghaak van de koppeling regelmatig in contact komt met het wegdek, hoe voorzichtig ik ook ben.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je een soort rubberblokjes tussen de schroefveren kunt monteren, zodat de schroefveren niet teveel in kunnen veren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit, eventueel, zelf te doen (ik ben redelijk handig, maar beslist geen automonteur)? En wat kost dit ongeveer?

Groet,
Marc

CHarmsen

Dat is inderdaad een poging waard denk ik maar ik weet niet hoe het dan met hobbels en in veren gaat want je veer word dan natuurlijk ook minder
lang omdat dat stukje van rubber niet meer kan in veren. ik had er van de zomer ook last van met me vouwwagen. had natuurlijk ook wel spullen in de kofferbak toen Zoals een volle camping koelkast. mijn 18 inc velgen 225 breed raakte met hobbels net niet me wiel kuip en scherm.

Ik zelf ben eigenlijk wel benieuwd of er misschien zwaardere veren of iets hogere te krijgen zijn.

Raymond32

Neem even een kijkje op www.mad-tooling.com kom je een hoop te weten.
Wel even nederlands selecteren.

Swinkel

er zijn ook sterkere veren verkrijgbaar   !!
en morgen is er weer een nieuwe dag :-)

Laguna2002

Of hulpveren plaatsen, dit kan jezelf doen als je handig bent. Ik heb ze bij mijn eerste Grand Tour laten plaatsen, werkte perfect.
Kijk hier eens, https://www.carsupport.nl/