Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.529
  • Totaal topics: 10.394
  • Online vandaag: 30
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 17
  • Totaal: 17

ABS lampje en andere lmpjes over remmen aan en uit

Gestart door paulverhagen, 25 december, 2012, 12:11

Vorige topic - Volgende topic

paulverhagen

Hallo
Ik heb een Laguna 2006 TYPE II dus. Tijdens het rijden beginnen alarmlampjes over het remsysteem te branden met de piepjes en even later is het weer weg. Na een tijdje herhaalt het zich. Soms is het vrijwel meteen weer weg, soms blijft het lang branden. Uitlezen bij de garage levert een groot aantal verschillende bekende fouten zoals de toerentalsensoren van alle wielen of het schakelelement en daarnaast nog een aantal onbekende fouten. Het foutregister wissen helpt niet. Resetten ook niet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Dank voor alle reacties. Leuk dat er zoveel mensen willen helpen. Hij is van juli 2006 en hij is uitgelezen bij de buurtgarage en niet bij renault dus dat zou het misschien kunnen zijn. De remmen voor zijn vernieuwd maar achter nog niet.
Inmiddels is ook de snelheidsmeter uitgevallen. Wijst dat niet toch vooral op de toerentalsensoren??

groeten, Paul

marxander

viper

De storingen kun je niet wissen ??

Dus de storingen zijn aanwezig tijdens het uitlezen.

Wat voor snelheid geeft hij op de wielsensoren ?

Wat is de remdruk die hij aangeeft ?

remblokken en remolie nog goed ??

Lagunainitiale

En waarmee is de auto  uitgelezen? Een renault is niet fatsoenlijk uit te lezen zonder een renault computer genaamd de clip. Universele apparatuur geeft verkeerde foutcodes weer.

marxander

En als die uitgelezen is bij de dealer vraag ik me af of zij geen conclusie hebben??

Paul

vanaf 2006 is alles wel goed uit te lezen met goede apparatuur.
met de clip is er wel vaak meer live data te zien.

paulverhagen

Dank voor alle reacties. Leuk dat er zoveel mensen willen helpen. Hij is van juli 2006 en hij is uitgelezen bij de buurtgarage en niet bij renault dus dat zou het misschien kunnen zijn. De remmen voor zijn vernieuwd maar achter nog niet.

Inmiddels is ook de snelheidsmeter uitgevallen. Wijst dat niet toch vooral op de toerentalsensoren??

groeten, Paul

Paul

stephan66

Ha , die heb ik pas geleden nog geplaatst
Lijkt precies op die van mij , die deed dat ook
Bij de uitlezing ook alle sensoren die problemen zouden geven,oorzaak was de abs eenheid , deze was opgestuurd naar een bedrijf in almelo door de garage en daar is deze gerepareerd
Sindsdien is het weer in orde

https://www.actronics.eu/nl/

Stephan

paulverhagen

Het probleem is opgelost. Stephan had gelijk  :). Het was de ABS-pomp. Die is gerepareerd en probleem is opgelost. Defecte ABS-pomp levert vreemde klachten op. Garage meldde overigens dat de sensor van de snelheidsmeter volgens Renault in de versnellingsbak zit maar die was daar niet te bekennen.
Mert dank aan allen voor de hulp.
groeten
Paul

melcon

Snelheids signaal komt bij renault vanaf het abs systeem vanaf +/- 1998 voor alle auto's voorzien van Abs.
Dus ook in jouw geval.

fs1

dat abs-blok verhaal heb ik ook gehad bij m'n eerst phase 2, werd gedeeltelijk onder coulance geregeld, bekend issue bleek dat te zijn

viper

het probleem wat jij had bart was met een inwendige druksensor die een fout aangaf.

in die periode zijn er heel veel van die blokken vervangen.