Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 53
  • Totaal: 53

Rode LED verlichting

Gestart door Eric, 02 november, 2012, 08:59

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Als ik zo het koper volg dan moeten de leds in serie staan met elkaar. Anders is dat koperen stukje in de groene rondjes doelloos.

Eric

En nu ben ik het nog meer kwijt... :-\
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Migalka

@lagunainitiale:
Hmmm, daar heb je wel gelijk in. En dat is vreemd: LED's in serie...

Een andere optie is dat je weliswaar één pootje van elke LED aan de getoonde aansluiting soldeert, maar het andere pootje via een weerstandje en een draadje aan de andere pool. In dat geval moet je natuurlijk NIET de koperbruggetjes doorbreken (op de voorgaande foto's groen omcirkeld).

Als voorbeeld kan ook onderstaande foto dienen: daarop zie je duidelijk de twee 12V-polen die ik heb gebruikt voor de oplader van de telefoon (ik heb mijn telefoon direct onder de achteruitkijkspiegel, want zo kan ik er videoregistratie van mijn ritten mee maken):
De grijze draadjes gaan naar een opladertje die je voor ca. €10 koopt bij de Halfords (zo een die je normaal gesproken in de sigarettenaansteker plugt), en daar sluit je dan je telefoon op aan, met de aansluitstekker die bij jouw telefoon hoort. De stekker heb ik in het plafond kunnen wegwerken, direct vóór de uitsparing van de plafondverlichting (in kijkrichting gezien). Kijk wel uit dat je niet aan de bedrading voor, en/of je airbags komt. Let er ook op dat je het stekkertje goed in plastic inpakt alvorens je het in het plafond inbouwt. Het zou anders immers gemakkelijk kortsluiting kunnen veroorzaken.

Oh ja, ook nog op de foto te zien: ik heb een stip en een cirkeltje getekend met blauwe balpen:
het draadje bij de stip · moet aangesloten worden op de middenpen van de stekker, het draadje met de cirkel ° moet aan de buitenkant van de stekker worden aangesloten. Als je deze aansluitingen gebruikt, dan schakelt de oplader vanzelf uit na de standaard interieurverlichtinguitschakelvertraging als je de auto verlaat. Dus dan kan ie nooit je accu leegtrekken.

traffic.gif

Ik zal binnenkort die rode LED's zelf eens inbouwen, en dan zal ik dat ook weer hier melden en laten zien.

koolio

Iemand hier nog verder meegegaan?
Ik ben nog steeds blij met mn rode ledjes in de leeslampjes.

Rubberstreper

Even een beetje off topic ; bij Ford noemen ze dit Submarine verlichting.

(en zwart metallic noemen ze Panther Black)
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Eric

Ik zoek nog steeds iemand die zo vriendelijk is om dit bij mij te realiseren... Tegen 💰💶💷💴💸 natuurlijk

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif

warlord

Hahaahh: weer iets als "to do " in de Meern  8) 8)

Eric

Ja dat is ook een goeie

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
traffic.gif

marxander

Nu maar hopen op mooie weer en een lekker temp zo kan je mooi wat dingen doen.