Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Stuur trilt met remmen

Gestart door PCM_Smeets, 03 juli, 2007, 16:43

Vorige topic - Volgende topic

PCM_Smeets

Aaaaaahhhhhhh.

Steeds als ik moet remmen en mijn rem rustig intrap, begint mijn stuur te trillen. Als ik boven de 100 km zit en dan zacht moet remmen, trilt mijn stuur als een gek. Als ik de rem echter helemaal intrap en goed doortrap, dan is er niets aan de hand. Dan trilt niet en voel ik niets. Maar als ik rustig en zacht rem of bijrem, dan trilt het stuur. Ja, ik weet het.....niet meer rustig remmen, maar diep intrappen. Probleem opgelost.  ;) Maar wil toch liever een echte oplossing. De wielen zijn uitgebalanceerd en uitgelijnt, dus daar ligt het ook niet aan. Het rempedaal trilt niet of duwt ook niet terug. Heb laten kijken of er wellicht nieuwe schijven of blokken op moeten, maar deze waren nog goed.

Waar kan het dan aan liggen????? Iemand een idee? Want ik word er gek van.

fs1

dude... as ge alles al naar late zien hebt, wat houdt u dan tegen effe naar de renault garage te gaan ook...? ik had dus gedacht aan blokken / schijven... maar ge zegt zelf al dat dat al nagezien is... mss iet met stuurhuis weetikveel... laguna 1 of 2?

Mike

Waarschijnlijk heb je ene keer krachtig moeten remmen, daarna heb je je voet op de rem vast gehouden.
Hierdoor krijgt de je schijfrem precies waar de remklauw zit niet de gelegenheid om af te koelen, de rest van je schijf koelt wel af waardoor je schijf krom trekt.
Als je nu gaat remmen dan voel je het kromme van je schijf, het gaat hier maar om milimeters maar dat voel je heel sterk in je stuur.Ik heb hezelfde gehad bij mijn oude laguna, 2 opties, je laat je schijf afdraaien totdat hij weer helemaal recht is of je zet er meteen 2 nieuwe schijven onder!

knotty

ben bang dat je toch aan je schijven moet gaan denken.

hier en daar een plasje mee gepakt de laaste tijd.
als je met warme remmen door koude plassen gaat rijden trekken de schijven krom.
dit zou je moeten merken als je remt door bijvoorbeeld trillen in het stuur en het zachtjes remmen gaat in fasen, als je het pedaal lichtjes indrukt en daar houdt, dan merk je dat hij met verschillende kracht remt in de zelfde actie.
dit kun je ook testen bij lagere snelheden.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

hehe dan toch :-p heb het namelijk ook zelf gehad met mn allereerste auto, mn r19!

Arnold

En als je aan de handrem trekt rilt ie dan ook ?? Dan zit het achter, zo niet zit het voor.
Het kan ook een wiel zijn die niet gecentreerd zit. Aan de auto balanseren.
Het kan inderdaad ook een remschijf zijn die krom is of een trommel.

PCM_Smeets

Heb handrem geprobeerd en dan doet ie niets. Althans niet trillen. hahaha.

Dan denk ik ook dat het de schijven zijn. Nou, die moeten dan maar wachten tot na de vakantie. Het is super vervelend, maar ja.

Guido

Die schijven liggen er toch pas 1 jaar onder of niet?

knotty

dat maakt nniks uit.
als ik morgen nieuwe remmen monteer en er overmorgen door een plas rijd dan kunnen ze al krom trekken
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

PCM_Smeets

Kijk Guido............ligt niet altijd aan mij!!! Heb gewoon altijd pech!    ;)

Nee de schijven lagen er al onder toen ik de auto kocht. Alleen de remblokken vóór heb ik laten vernieuwen volgens mij. Weet t niet meer. Maar iig niet de schijven.

Maar we kijken het lkr aan hoor.

Guido

Citaat van: knotty op 05 juli, 2007, 18:07
dat maakt nniks uit.
als ik morgen nieuwe remmen monteer en er overmorgen door een plas rijd dan kunnen ze al krom trekken

Dat zal toch wel meevallen, mijn hobby is namelijk door plassen rijden (het liefst als er iemand naast staat  ;D ) en ik heb nog nooit mijn schijven moeten vervangen. Als ze gloeiend heet zijn, maar wanneer heb je dat nu en je rijd door een plas water geloof ik het wel ja, maar bij huis tuin en keuken werk zal het wel mee vallen.

Edu

Bij de lag 2 die wij net hebben gekocht waren de remschijven krom tijdens de proefrit. Dit vertelde de dealer van te voren en beloofde dat de schijven voor aflevering vervangen zullen worden.

Ik heb echter op een ander forum een verhaal gelezen van iemand die ook last had van trillen van het stuur bij het remmen. Hij vertelde dat hij tot 2 maal toe schijven en blokken had laten vervangen, maar het probleem bleef. Uiteindelijk heeft hij het subframe laten vervangen, waarna het probleem wel opgelost was.

10 tegen 1 zijn het je schijven, maar als die nog goed zijn is het subframe misschien de oorzaak?

Edu

PCM_Smeets

subframe? En wat is dat? En wat kost dat?

fs1

da's duur denk ik, en heeel veel werk! da's naelijk een soort gedeelte van het chassis zowat de voorkant van de hele auto in of meer... maar ik vind dat wel een sterk verhaal hoor, daar zou ik toch niet op rekenen dat het dat is...

Edu

Dat denk ik idd ook niet, het verhaal kwam gewoon van een forum waar mensen ervaringen over hun laguna uitwisselden, en aangezien ik ook niet wist wat een subframe is, dacht ik ik zet het erbij voor het geval het nuttig kan zijn, maar meer ook niet