Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.644
  • Totaal topics: 10.416
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 23
  • Totaal: 24
  • Paul

Verlagingsveren monteren?

Gestart door koolio, 23 mei, 2012, 21:21

Vorige topic - Volgende topic

Dutchie²

Citaat van: Dutchie² op 02 juni, 2012, 15:10
Hier een zijaanzicht van die van ons.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Deze foto heb ik een paar dagen eerder al geplaatst.

en qua de hoogte betreft is het perfect, geen last van drempels e.d. en hij stuitert lang niet zoveel als de BMW.

M@ttie

Ja en nu op een vlakke weg, dus niet op een parking...
Ergens op een mooi vlak stukje asfalt in de rijrichting!!
Ben echt te nieuwsgierig naar dat beeld omdat ik hem op deze foto van achteren echt hoog vind, maar dat zal wel aan de foto liggen....

Dutchie²

achterkant staat ook vrij laag, maar staat wel iets met zn komt omhoog inderdaad, en ook de omhoog lopende achterbumper maakt het er niet veel mooier op, maar ik zal deze week ff een fotoshootje doen met de laguna  !!

M@ttie

Precies, die op lopende bumper veziekt het totaal plaatje helaas...

Dutchie²

en het lelijkste daaraan is, als je achter de auto staat dan zie je onder de bumper die enorme demper van de uitlaat zitten, iets wat erg jammers is. vanachter lijkt de auto ook niet laag. maar als je m dan van de zijkant en de voorkant ziet staat hij erg laag.

Lagunainitiale

Bij mij zie je de dempers niet hoor. En bij mij is de achterkant niet eens meegespoten en die ziet er niet hoog uit. Is het niet gewoon zichtsbedrog?

koolio

volgens mij zie ik mn demper ook niet als ik er gewoon achter sta...

Mijn veren zijn trouwens nog steeds niet geleverd... :(

Dutchie²

Heb wat foto's gemaakt maar is niet echt te zien, als je dicht achter de auto rijd valt het neit op. maar op zn 10 meter afstand zie je de demper glimmen bij de achteras.

ik denk ook dat het uitlaat systeem heel anders is tov de ph I, want daar zag je m ook niet zitten. viel ons ook op dat de uitlaat erg groot is (3 of 3,5 inch!).

als je heel goed kijkt zie je m op deze foto al zitten, en dan sta ik 10 meter van de auto af.
traffic.gif

traffic.gif

traffic.gif

traffic.gif

Lagunainitiale

Ik heb even snel gekeken, en ik zie het verschil al. Mijn demper in het midden is niet (meer) glimmend metaal. Maar hij is zwart.

M@ttie

Het komt inderdaad door de op lopende achterbumper!! Verder blijft het een vette Lag!!

koolio

Vandaag de veertjes geplaatst bij een doe hetzelf garage in de buurt. Samen met mijn broer was het twee uurtjes werk. Half uurtje achter en ander half uur aan de voorkant.
Ik ben echt super tevreden over het resultaat! Staat echt veel beter dan origineel. Qua comfort merk ik persoonlijk geen verschil, hij is voor mijn gevoel niet stugger geoworden.

Nu de voorbandjes maar snel oproken zodat ik 18 inch kan bestellen. Heb een setje Wolfrace op het oog.

Lagunainitiale

Wat heb je er nu onder dan? Ik zoek nog twee 17 inch voorbanden.

koolio

Standaard 16, maar die hou ik voor mn winterbandjes die in de garage liggen zonder velg.

Seth Rik

Ik vind ook dat de Laguna 3 wat hoog op zijn poten staat. Vorige Laguna 2 was verlaagd met Eibach veren.

Ik heb van de Renault dealer in België gehoord als je zo een verlagingskit steekt, bij hen van H&R (400 euro gemonteerd), dat je daarna nog naar de keuring moet om wielgeometrie te laten controleren, zonder beschermplaten naar daar rijden, kost nog eens 130 euro.

fs1

dat klopt, of die prijs klopt weet ik niet maar het draait toch rond de 100€ minstens die keuring, maar da's maar eenmalig, die platen mag je laten zitten, daar doen ze niet moeilijk over, ze weten dat dat plastiek is en zeggen dan "in principe moet dat ervanonder dan is het goed" in dendermonde toch, daar ben ik al met minstens 2 verlaagde laguna's geweest