Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.644
  • Totaal topics: 10.416
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 23
  • Totaal: 24
  • Paul

Verlagingsveren monteren?

Gestart door koolio, 23 mei, 2012, 21:21

Vorige topic - Volgende topic

koolio

Heeft iemand hier ook zijn Lag 3 verlaagd met alleen veren?

Ik wil hem graag 30 mm verlagen omdat het gewoon mooier eruit ziet maar ben even benieuwd wat voor ervaringen er zijn.
En zou het een beetje makkelijk zijn om de veren te plaatsen?

Lagunainitiale

Qua montage is het hetzelfde onderstel als de lag II . De achterveren.pak je er zo tussen uit als de schokbrekers los zijn, de voorveren heb je veerklemmen voor nodig.

Dutchie

De mijne is 30cm verlaagd, en heb dat laten doen. Heeft ze toch een dikke 2 uur geduurd.
Maar volgens mij is het onderstel van de GT anders als de andere Lag III's, aangezien de GT standaart al lager is.
Die van mij heeft andere dempers denk ik, vandaar ook dat ie zo stug is.

Maar de verlaging samen met de 4 wiel besturing is een geniale combinatie.

Lagunainitiale

Gt onderstel is zelfde als de standaard. Alleen de achterbrug is aan het eind viorzien van een andere naaf. Verder geheel zelfde.

Duupke (Ronald)

Da's een eind!     30 cm...

:P

Dutchie²

mn vader zal wel 30mm bedoelt hebben haha, maar ik dacht toch duidelijk te zien dat de GT standaart al iets lager is dan een non-GT, mischien standaart al op lagere veren?

een non-GT staat duidelijk hoger op zn poten standaart dacht ik zo.

GTMart

Citaat van: Dutchie² op 26 mei, 2012, 10:14
mn vader zal wel 30mm bedoelt hebben haha, maar ik dacht toch duidelijk te zien dat de GT standaart al iets lager is dan een non-GT, mischien standaart al op lagere veren?

een non-GT staat duidelijk hoger op zn poten standaart dacht ik zo.
Klopt, de GT staat standaard standaard lager.

Dutchie

Daarom, en die van ons dus nog eens 30mm lager ;D

koolio

Gister een setje online besteld van Eibach bij Stroeve, hopelijk zijn ze een beetje snel binnen!

Laat ze denk ik wel even ergens monteren, denk dat het op een krik niet zo'n handig klusje is...

Lagunainitiale

Op de krik geen enkel.probleem, als je de achterzijde maar links en recht tegelijk los van de grond hebt voor de achterzijde en een verenklem hebt voor de voorzijde. Ik denk dat je voor de montage kosten ook wel een veren klem kan kopen. Kan he ze er zelf ook weer onderuit halen als het niet bevalt.

Dutchie²

zelfde setje als die er hier onder licht, ook bij stroeve vandaan :)

Eibach pro kit?

koolio

Citaat van: Dutchie² op 30 mei, 2012, 07:21
zelfde setje als die er hier onder licht, ook bij stroeve vandaan :)

Eibach pro kit?

Klopt de pro-kit, die andere kon volgens mij alleen icm andere schokbrekers.
Heb jij hem ook opnieuw uit laten lijnen? Dacht dat het niet hoefde bij 30mm maar hoor verschillende verhalen.

En hoe bevalt het rijden?
En heb je ze zelf gemonteerd?

koolio

Citaat van: koolio op 30 mei, 2012, 17:04
Klopt de pro-kit, die andere kon volgens mij alleen icm andere schokbrekers.
Heb jij hem ook opnieuw uit laten lijnen? Dacht dat het niet hoefde bij 30mm maar hoor verschillende verhalen.

En hoe bevalt het rijden?
En heb je ze zelf gemonteerd?

Zie het al, laten doen :)

Dutchie

Ik heb ze laten monteren, aangezien ik het niet zo zag zitten om met de meesturende achteras te gaan kloten.

Daarna door de dealer laten uitlijnen.
Is een heel verschil, het onderstel is kneiterhard, maar dat is dat van de GT altijd al geweest, weet niet hoe dat met de normale laguna zit.

Ik merk wel nu dat hij steeds lager wordt, daar blijken de eibachs ookwel om bekend te staan, die van mij ligt nu abnormaal laag.