Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.566
  • Totaal topics: 10.399
  • Online vandaag: 73
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 75
  • Totaal: 75

laadstroom defect

Gestart door bink, 16 mei, 2010, 13:05

Vorige topic - Volgende topic

bink

Hallo,
We hebben een Laguna 19dci grand tour uit 2004.
Onze laguna geeft continu zodra we hem starten een laadstroom defect (stop) dit is soms 4 sec tot 2 min , nu is echter de dynamo al 3 keer eronder uit geweest en nagekeken en twee keer is de spannings regelaar vervangen de bedrading + en - zijn nagezien , terwijl het lampje brand blijkt de dynamo de accu gewoon te voeden 14,2 volt maar dat was 5 weken geleden niet , toen stonden we met een lege accu en niets deed het er meer. De plaatselijke automonteur weet het niet meer en route mobiel ingeschakeld deze zij gewoon rijden hij laad immers bij. Hij geeft overgens op display storings code T--- met de rode lamp (laadstroom defect stop)
Ik hoop dat iemand of misschien van de lagunaclub mij kan helpen.We zijn trouwens net terug uit Italien en hij heeft onderweg niet gebrand alleen als we gingen tanken en dus de motor uitzette en de motor daarna weer starten ging hij even oplichten. Ik heb nu inmiddels een draad van de accu naar binnen gelegd om te meten of hij wel bij laad . Ik wordt er een beetje tureluurs van omdat hij niet te vertrouwen is en het is geen klein rood lampje wat er op gaat lichten , HELP,HELP Iemand. Mijn portomonee raakt leeg van de reparatie's
Met vriendelijke groet Marco Bink

rookie

ik denk een defecte accu, dat heeft Sebas ook gehad, accu was gewoon goed, zelfs de test was goed, echter na vervangen van deze accu, het probleem wat jij omschrijft, helemaal weg.

viper

En waarom is er geen ruil alternator gestoken geweest ipv de spanningsregelaar ??

Is de bekabeling ook gecontroleerd ??

En natuurlijk ook de accu zoals Rookie hier al aangeeft, test die ook maar eens (zowel 's morgens als na een lange rit)

rookie

die waren bij sebas ook goed, gebruik stond volgens mij op 95 % goed, dus 5 % versleten, toch andere accu erin en helemaal opgelost.

viper

Dan maar afwachte wa die andere accu doet he ;-)

bink

Dynamo is bij A.P.S in Breda al twee keer getest en daar vonden ze dat de spannings regelaar niet goed was voor de rest was deze in orde.
Er loopt een draad (bruin ) van de dynamo naar ....? hier heb ik de stekker afgeknipt en een a.m.p stekker opgezet , dacht dat daar een onderbreking in zat , dus niet ! weet je waar deze naar toe loopt er wordt 12v vanaf de dynamo weggestuurd.
De accu is inderdaad nog niet nagekeken wel heb ik dit al diverse keren gevraagd aan de plaatselijke monteur , hij zij dat deze goed was. Waar kan ik deze laten testen. of moet ik hem gewoon laten vervangen , ook enig idee wat deze kost ?
Gr Marco

Lagunainitiale

Die testers zeggen helemaal niks. Bij mij gaf ie aan OK. Maar de accu was echt wel stuk. En dat was met een super dure uitgebreide tester.

rookie

dan eerst een nieuwe accu, voordat je nog meer uitgeeft !!

bink

Nieuwe accu ,,,, helaas het rot lampje brand nog steeds . Heeft iemand nog een ander idee ? >:(

rookie

heb je hem al een keer door een dealer laten uitlezen? Wat voor storingen komen dan na boven?

bink

Heb nu een afspraak gemaakt met een bedrijf dat alleen motormanagment elektronica doet van alle type auto's , volgens diverse monteurs horen zeggen dat het onmogenlijk is dat hij het niet zou kunnen vinden. Dus dat maar weer proberen.Overgens had mijn monteur de auto inderdaad uitgelezen maar kon de foutcode nergens terug vinden. Ik heb het nog gevraagd naar de code maar hij wist het niet meer. ??? Ik zal het nog wel laten weten wat daar uitkomt. Gr .

Turbo

nu ben ik toch wel erg benieuwd wat hieruit is gekomen ....
bij mijn Laguna hebben ze een nieuwe accu en een nieuwe dynamo geplaatst en kreeg nu een melding dat het laadstroom wederom defect zou zijn.
bij metingen zou de accu eerst wel opladen en na een aantal andere metingen toch weer niet.
nu heb ik als de melding komt aan de draden gefrommeld bij de dynamo en de melding gaat dan weer weg.
ook komt het voor dat als ik een stukje rijd de melding weer verdwijnt.
heb hier al gelezen dat er een defect zou kunnen zitten in het dashboard maar dan zou de accu gewoon wel moeten opladen.
vandaar dat ik benieuwd ben wat er uit is gekomen.