Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

startkaart

Gestart door laurens, 20 juni, 2008, 22:27

Vorige topic - Volgende topic

laurens

hallo mede leden,

ik heb een vraag over de startkaart.de vraag is,
ik kan het mis hebben maar,ik stak vandaag de kaart in de gleuf tot dat ie niet verder wou (KLIK)en alles gaat aan.zoals normaal.
nou kan het ook de kaart er voor de helft in te steken,dan gaat alles toch ook branden en aan???je kan m dan alleen niet starten...
dat doet ie bij mij dus niet meer???alleen het klokje en de gleuf gaan branden.

iemand een idee wat dit kan zijn??  of heb ik het mis..... ;D         

laurens

melcon

ik kan het me verkeerd herinneren, maar halverwege gaat bij ons ook alleen het klokje aan...

rookie

bij mij gaat de radio ook aan.

Sfinx

Voor het eerst dat ik hoor dat je kaart er dus ook half in schijnt te kunnen. Nooit geweten en ook nooit iets van gemerkt.....

melcon

zo leer je nog eens wat  ;D

Radio gaat inderdaad ook aan  !!

Mike

Als je de kart erin steekt tot het geddelte dat het eigenlijk zwaarder gaat kan je alles van de auto gebruiken behalve starten.
Dus ook je ramen, radio, aansteker, 12v enz enz.

Sfinx

Zojuist geprobeerd, maar m'n radio gaat pas aan als ik de kaart helemaal doorklik. Misschien dat ik de radio dan handmatig kan aanzetten, dat heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd. Wat ik wel weet is dat m'n tomtom pas aangaat als ik de kaart er helemaal in steek, dus niet halverwege. De 12V-aansteker (in de armsteun) werkt dus zeker niet bij half ingestoken kaart.
Overigens is het wel zo dat als ik de kaart er helemaal in steek en niet de motor start ALLES aan gaat, inclusief de airco! Start ik daarna de motor en zet hem weer af, terwijl ik de kaart er helemaal in laat zitten, dan blijft alles werken, BEHALVE de airco.

Duupke (Ronald)

Er zitten in de kaartlezer 2 micro schakelaars. De eerste is voor de stand 'accesoires', net zoals bij een gewoon contactslot. De tweede is de stand waarop ook alle controle lampjes gaan branden en je dus kunt starten.

De mensen waarbij de eerste stand niet werkt moeten rekening houden met een kapotte kaartlezer...

Hier is al eens wat over geschreven op het forum, met linkjes naar www.laguna2.de (zoeken op kartenleser) over hoe je dit eventueel zelf kunt repareren.

laurens

Citaat van: Duupke (Ronald) op 21 juni, 2008, 15:01
Er zitten in de kaartlezer 2 micro schakelaars. De eerste is voor de stand 'accesoires', net zoals bij een gewoon contactslot. De tweede is de stand waarop ook alle controle lampjes gaan branden en je dus kunt starten.

De mensen waarbij de eerste stand niet werkt moeten rekening houden met een kapotte kaartlezer...

dat dacht ik dus ook,maar dan ga ik even op onderzoek uit !!
maar is hier gewoon mee door te rijden,niet dat de kaartlezer het morgen helemaal begeeft bijvoorbeeld.

Duupke (Ronald)

Volgens mij is het geen probleem, je eerste schakelaar is kaduuk. De tweede doet het blijkbaar nog...     ;)