Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.498
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 16
  • Totaal: 16

Motorolie verversen

Gestart door maddriver, 30 januari, 2011, 13:39

Vorige topic - Volgende topic

maddriver

Mijn Laguna III 2.0 dci 180 GT gaf aan storing motorregelaar? Na de garage te hebben bezocht bleek het de motorolie te zijn die ververst moest worden! Er zit een systeem op die de kwaliteit van motorolie bij houdt is die slecht aan het worden moet deze vervangen worden. Olie vol synthetisch €21,00 per liter!!  :o =fix= Gelukkig alles weer opgelost.

MarcelS

21 euro??? sjeeee is dat vloeibaar goud of zo???? mennnnnnnnnn mn veccie heeft 240.000 km gereden op kroon 10W40 vol synteet a 20 euro per 4 liter......

hema

Zou dat met een Laguna III 2.0 dci 180 GT en 10W40 ook zolang goed gaatn? Ik vrees het ergste. Je kan in de veccie ook nog een goeie 20W50 in doen want die is nog goedkoper.

Motoren worden vandaag de dag geconstrueerd met de motorolie als specefiek onderdeel. Zomaar een litertje of wat van een willekeurige olie eindigt vaak in tranen, maar levert wel leuke verhalen op over kapotte motoren en turbo's op het forum.

Kweet niet van wanneer jou veccie is, maar wees op je hoede.

MarcelS

De vec was van 2001 met die retesolide Z16XE motor erin. Hele goede motor voor de eigenaar maar niet voor de garage, vandaar hebben ze de z16xel gemaakt, garages weer helemaal blij.............

Ik ga voor de lag ook echt wel 5w30 volsynteet gebruiken hoor........ik wil nog lang  =rij= zonder  =fix=

melcon

veccie? Wat is dat? een vectra oid?

MarcelS

Jups, mn vectra. erg mooi, erg fijn maar helaas is hij strijdend ten onder gegaan aan de geldgraaierij van de dealer...........Als reparatie qua onderdelen meer kost dan dattie waard is.........

melcon

Ja dan houdt het op inderdaad.

viper

Inderdaad, deze wagen heeft een olie controle systeem erop staan.

en er zit ook speciale olie in omdat je ook nog zit met een roetfilter.

Lagunainitiale

Is dat het antwoord op de longlife olie van VAG?

viper

Geen idee, ik werk namelijk bij Renault en niet bij VAG ;D

melcon

Daar is geen antwoord op nodig, die VAG blokken zuipen zoveel olie dat ze al half ververst zijn als ze aan hun beurt toe zijn  ;)
Je krijgt standaard een busje olie in de kofferbak, en dat noemt zichzelf degelijk  ;) ;D

Lagunainitiale

;D ;D Ja bij renault is max 1ltr verbruik op 1000 km. Bij VAG is dat minimaal.