Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 86
  • Totaal: 86

12V continue in koffer Laguna III Grandtour

Gestart door Might59, 26 april, 2017, 08:15

Vorige topic - Volgende topic

Might59

Ik heb zo'n beetje alles doorgespit, maar kom er niet uit..... Ik wil graag, naast de 12V-aansluiting die er al zit in het koffer (na contact), een continue-voeding hebben, die te allen tijde op spanning blijft. Ik lees dat er in de zekeringkast een speciale voorziening hoort te zitten (met het 'caravannetje') voor een dergelijke aansluiting, maar ligt er dan ook al een draad naar achter? Wie kan me helpen hierbij?

DaFFi

Paar vraagjes,

Heb je een trekhaak met een originele 13 polige doos , zo ja dan kijken of er op aansluiting 9 continu 12 volt staat ook al heb je hem niet op contact.
Dan zou je daarvan in de kofferbak een afsplitsing kunnen maken.
Maar ja je kan ook een nieuwe kabel trekken rechtstreeks van de accu (alleen +) en die naar achteren brengen en dan kan je min altijd van het chassis halen.

Might59

Nee, ik heb geen trekhaak...... Ik wil alleen een continue-voeding in de kofferbak.
Er liggen -voorzover ik weet- geen draden, maar omdat ik dat 'caravannetje' tegenkwam in het zekeringkastje dacht ik dat er ergens een verborgen kon zijn..

Myron Smith

Aan de linkerkant van de kofferbak loopt een kabelboompje daar zit de constante plus voor de caravan zekering verstopt
Even tape er afhalen en je hebt hem