Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 27
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 23
  • Totaal: 23

Overzetten lederen interieur.

Gestart door matrix99, 27 januari, 2012, 12:45

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Citaat van: maxj op 27 januari, 2012, 14:10
Ik heb destijds mijn expression van leder voorzien. Daarna op de voorstoelen puur de stoffen hoezen vervangen voor leder, dat lukt ook prima. Wel enig werk om de zijkanten van de stoelen om te bouwen met vervangen van hoezen.

Wat moet er aan de zijkanten dan omgebouwd worden?

woutertje

Oud topic, maar voor mij nog steeds interessant.
Kan ik in een laguna techline uit 2006 (phase II dus) de leren stoelhoezen overzetten uit een initiale uit phase I?
Waar nog op te letten bij overzetten? Moeten de stoelen eruit of kunnen ze erin blijven (of is dat eigenlijk niet te doen?)

rookie

ja, stoelen er compleet eruit

woutertje

o.k. dat moet wel lukken. Is het echt een kwestie van stoffen hoezen eraftrekken (van phase II interieur) en de leren (van een initiale uit phase I) eromheen?

Achterbank is dus in zijn geheel over te zetten  (van phase I naar Phase II) zonder aanpassingen?
En de deurpanelen (mocht ik daar nog zin in hebben)?

Renier

Deaurpanelen zijn heel simpel zo over te zetten.
Zitten met een paar torx schroefjes vast en daarnaast via een plaksealing op het plaatstaal. dus na verwijderen vd schroefjes voorzichtig maar flink trekken om deze los te krijgen

Lagunainitiale

Als je paneel iets opzij trekt zodat die lijm opgerekt wordt kan je met een mesje heel makkelijk de lijm doorsnijden. Dan trek je niks kapot en duurt minder lang.

woutertje

Ik ga morgen een laguna kopen, is een laguna II grandtour, uit 2004 voor de facelift dus.
Interieur dat erinzit is erg lelijk, dus wil ander interieur erin. Interieur dat er nu inzit is halfleer met stoelverwarming.
Ik wil graag een volleer of alcantara interieur erinzetten. Wat zijn de mogelijkheden?
1. Kan ik gewoon een bestaand initiale interieur kopen en de stoelhoezen overzetten? Initiale interieur is helemaal electrisch.
2. Of kan ik initiale interieur inbouwen met behoud van electrische functionaliteit (er zit dus nu stoelverwarming in, maar geen electrisch te verstellen interieur)?
Is het een kwestie van bouten los, stekkertje los en nieuw interieur of?...
Gr
Wouter