Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 54
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

Kleur dashboard verlichting wijzigen

Gestart door Laguna II GT Dci, 03 februari, 2006, 13:53

Vorige topic - Volgende topic

Laguna II GT Dci

Hallo allen,

Ik bezit momenteel een Laguna II Dci Grand Tour Privilege. Deze heeft witte dashboard verlichting (heel licht blauw). Nu zag ik bij de Dynamique versie dat de teller-naalden bij die uitvoering rood werden verlicht (wit als ze uit zijn). Aangezien ik dit mooier vond ben ik wat gaan experimenteren. Ik heb de LED's die voor de teller-naald-verlichting zoren rood gemaakt met twee laagjes rood-transparante modelbouwverf van Tamiya. Het resultaat is super. De tellernaalden zijn mooi wit en worden mooi rood als de verlichting aan gaat. Niet van de originele Dynamique tellers te onderscheiden!

N wil het geval dat alle verlichting in het gehele dashboard van een Laguna II witte LED's zijn (ook in de radio/buitentemp. display en airco-display), waardoor ze dus even eenvoudig van lkeur te veranderen zijn als bij de teller-naalden.
Tamiya heeft verschillende kleuren transparante verf, rood, blauw, groen, geel, oranje etc. Er zijn dus vele mogelijkheden en combinaties mogelijk voor een unieke personal-touch.

Ook het uitbouwen van de displays en het klokkenpaneel is eenvoudig voor een beetje 'handige harry'. Mocht dit toch probleme opleveren; laat het ff weten...

Groeten Laguna II GT dci

dirk

je kan de conrad catalogus is raadplegen daar staat vast wel iets voor je in denk ik zomaar