Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 18
  • Totaal: 18

Af en toe hoge lekstroom

Gestart door SKengen, 11 maart, 2012, 20:16

Vorige topic - Volgende topic

Duupke (Ronald)

Je radio en je klokje blijven ook onder spanning staan, de radio vanwege het geheugen.

Ook al de binnenverlichting blijft onder spanning, die zijn voor zover ik weet massa geschakeld.

viper

Citaat van: SKengen op 28 maart, 2012, 07:29
De + pool kabels heb ik niet losgemaakt; dan zou ik immers geen stroom kunnen meten.

Hoe meet jij stroom ??

ik bedoel de kleinere kabels op de plus pool.

Ik zou graag een meting willen weten tijdens het sluiten van de deuren door de kaart en dan door 5 minuten te wachen, dat resultaat na die 5 minuten zou ik graag willen weten en dan kan ik je verder helpen.

Idd, eventueel ook eens de alternator los koppelen als je dan toch bezig bent ;D

SKengen

Ik haal de min-pool los en meet dan tussen accu en chassis.
Aan de plus pool heb ik niets losgemaakt en aan die kant ook niet gemeten.
Toen het probleem zich voordeed heb ik gedurende langere tijd gemeten. Moest wel de deur steeds open en dicht doen om de zekeringen te kunnen wisselen. Steeds bleef de lekstroom ongeveer 4 A.

Op dit moment doet het probleem zich niet meer voor. Als ik nu op dezelfde manier meet zakt de stroom vrij snel naar 0.03 A. Ik moet dus weer wachten tot het probleem weer optreedt. Dat maakt het ook zo lastig. Je kan niet meer vertrouwen op de auto. Drie weken niets aan de hand en dan plotseling 's ochtends accu leeg (accu is 6 maanden geleden vervangen). ???       

marxander

dan zal er ergens toch een soort kortsluiting zijn die dan zorgt dat er stroom wordt weg getroken.
Misschien een deur schakelaar.

viper

Als je langdurige metingen wil doen dan moet je het slot manueel op slot doen zodat je de wagen kunt sluiten.

bazzio

Ik zou ook de dynamo checken... vandaag toevallig bij de Clio ook de Dynamo vervangen ivm lekstroom (0,4 A) en leegtrekken van de accu. Een beetje lezend op Google blijkt dit een veel voorkomende storing.

viper

veel voorkomende storing ?? toch niet bij renault hoor.

Natuurlijk moet je de alternator niet uitsluiten

(dynamo bestaat niet op een wagen! )

M@ttie

Heb het bij Renault ook al diverse keren mee gemaakt en dan vooral de dynamo's met DF of BS singaal...
Bij deze auto's ging die of stroom trekken via de dynamo of de motor ging tussen de 1000 en 1150 toeren stationair draaien!!
Maar het probleem stroom verbruik door een dynamo komt inderdaad niet heel vaak voor!!