Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

distributieriem vervangen

Gestart door matra, 15 mei, 2011, 11:20

Vorige topic - Volgende topic

Duupke (Ronald)

Dreke, als ik het goed heb wordt de waterpomp van een 2.2 aangedreven door een tandwieloverbrenging in het blok en niet door een riem.  !!

melcon

Citaat van: Dreke op 19 mei, 2011, 12:19
Heb eens gekeken naar hun advertentie op Marktplaats. Bij elk type motor staat er een waterpomp bij vermeld enkel bij de 2.2dCi niet. ??? ??? ???
Bij de 2.2dci zit die op het tandwiel en kun je onafhankelijk van de riem vervangen if I'm not mistaken. Is toch wel verstandig om te vervangen, als die op een bepaalde manier lekt kan die wel kvs lekken in de olie. Wat daar de gevolgen van zijn laat zich wel raden met de gevoelige drijfstanglagers  =tap=

Lagunainitiale

Als je slagmoer sleutel en twee armige poelietrekker hebt kan je heel makkelijk zelf de waterpomp vervangen. Deze is idd tandwiel aanedreven in de motor. Even motorsteun los motor laten zakkenen dan komt het klepje tevoorschijn waar hij achter zit en dan tandwiel los trekken en dan pak je de pomp er zo uit.

Doe dit als je de olie en filter gaat wisselen want je voorkomt niet dat er koelvloeistof in de motor komt. Dus vervangen met carterplug eruit.

matra

Autoservice Bladel geeft prijs incl BTW en 1 jaar garantie 465 Euro

Vervangen Distributieriem + spanrol
Multiriem en Waterpomp vervangen en Koelvloeistof

Vind ik niet duur..Weet je wat je bij de dealer betaald??? SLIK, wil je niet weten!!!!

rexonamen

=tap=Vind ik niet duur..Weet je wat je bij de dealer betaald??? SLIK, wil je niet weten!!!! =tap=
Kan het je vertellen heb dit al eerder geschreven in een pagina terug en in de map gevraagd  , je gaat de 1000 euro raken , schandalig .maarja je moet dan ook wel een hele organisatie te eten geven als baas zijnde , en zelf natuuuuuurlijk niet met een r5 van 1974 naar huis , ja ja we zijn in dit land nog niet op de helft van wat er bv van een werkende particuliere auto bezitter verlangt gaat worden .  de drie geboden zijn , je gaat bestolen worden ,je word al bestolen , whaaaaaaaaaaa je bent bestolen . >:D 

V6Power

1250 euro voor distri riem bij een V6 bij de Renault dealer
Net iets over de 500 euros bij Bladel !!

mschobel

Zelfde gekraak gehad..
2 rubbers versleten, nieuwe draagarm erop en alles over..

Dirtibutieset incl grote beurt laat bij mijn garage doen voor 700 euro incl.

matra

Dus de rubbers waar versleten( je bedoeld de stabilisator rubbers)
Autoservice centrum gaf ook aan dat de krukaspoelie in twee gedeelte lag.
Een nieuwe monteren kost 195 euro incl BTW.
De stabilisatorrubbers vervangen (volgens hun komt daar het gekraak van) kost 175 euro (incl montage)
Ze zeiden dat het niet noodzakelijk is om die rubbers te vervangen. Alleen vanwege het gekraak dus..het schijnt dat dit een bekend euvel is bij de laguna's ????

omar

een vriend van me heeft t in 4 uur gedaan..2.2 dci =fix=

Lagunainitiale

Als er nieuwe onder zitten merk je behoorlijk dat ook de wegligging verbeterd is, de auto is stabieler aan de achterzijde.

matra

En het gekraak????
Als ik de voorzijde (motorkap) boven de wielen indruk dan krijg je een hinderlijk gekraak te horen. Vooral tijdens het rijden over oneffenheden geeft dit een vervelend geluid. Autoservice centrum Bladel gaf aan dat dit een bekend euvel is bij de laguna. Het betreft de stabilisator rubbers. deze zijn gescheurd/versleten of uitgedroogd.
Vervangen is geen leuke klus gaven ze aan...

Maar het is niet noodzakelijk om de rubbers te vervangen!!!
??? ??? dus ik twijfel

Albert2781

Rubbers hebben invloed op de stabiliteit dus de wegligging en dus ook op de veiligheid.
Ik zou ze gewoon lekker vervangen, wat niet goed is moet gemaakt worden toch?! =fix=
En bovendien zou ik gek worden van dat gekraak.

omar

een vriend van me heeft t in 4 uur gedaan..2.2 dci.. distributieriem vervangen hoeveel tijd staat daar voor???

V6Power

volgens mij hebben ze bij de dealer er 3 of 4 uur voor staan.

A3v6

Voor de V6 5.1 uur.