Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.651
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 41
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Ratelende airco en rook uit vents

Gestart door efastfor, 12 april, 2011, 13:34

Vorige topic - Volgende topic

efastfor

Wel het lijkt erop dat mijn Lag totaal uitvalt.

Na problemen nu te hebben met inspuit systeem nu ook de airco die aan het ratelen slaat. Ik durf hem ook niet meer aan te zetten. Als laatste kwam er witte rook uit de voorste blowers. Ik heb de motor/ventilator al eens open gehad en compleet gereinigd (ziehttps://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=6200.0 ) Tot overmaat van ramp heb ik nog eens de motor laten vallen waardoor er nu een paar vinnen zijn gebroken waardoor hij bromt (werkt nog wel maar moet vervangen worden iemand er toevallig 1 over?) ik kan alleen de witte rook binnen niet plaatsen. Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de reacties;
Erik

ingmar89

Die witte rook is condens.
De lucht is dan zo koud dat het water in de lucht in de auto er op condenseert.
Dit zie je soms ook wel als je de vriezer open trekt.
Op vochtige dagen heb ik dit in mijn auto ook wel eens.
Dit wijst er op dat je compressor te hard pompt, en daarom ratelt hij ook denk ik.

Lagunainitiale

efastfor

Ja het had meer weg van een brandlucht dan van condens...

Lagunainitiale

Dat is het verbranden van de ventilator motor, of zijn weerstand of draden ervan. Haal de motor er maar eens uit. Zit bij de voeten van de passagier

fs1

als ik alles zo lees zou ik dat ding gewoon zo snel mogelijk vervangen, er zijn er op de sloop vast massa's te vinden voor niet veel geld, en het onderdeel zelf is redelijk betrouwbaar, met andere woorden, we hebben nog nooit gehoord dat deze defect ging in de lag2

Paul

loopt de ventilator niet aan? wat het rammelen en roken veroorzaakt?

efastfor

Ik heb de ventilator uitgebouwd na gevoeld te hebben aan de draden (waren behoorlijk warm!) en eens open gehaald. Hij liep zeer stroef en loopt vermoedelijk daarom in een bepaalde stand vast. Dus heb zojuist een andere besteld via de onderdelenlijn. Slechts 85 euro.

lagman

nou inbouwen dan maar en hoppelijk ben je dan van je probleem af en geld valt nog mee dacht ik..

gr

rookie

Daar koop je bijna een complete airco unit voor  ;D