Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 40
  • Totaal: 40

Kapje tussen binnenspiegel en voorraam

Gestart door Barry, 19 juli, 2013, 11:58

Vorige topic - Volgende topic

Barry

Ik heb vandaag een nieuwe gps antenne aangesloten en deze in het kapje achter de binnenspiegel gedaan.
Het werkt prima, maar ik kwam daar ook het een en ander van aansluitingen tegen.

Kan het kwaad dat ik daar mijn gps antenne bij hebt gestopt en wat zijn dat aansluitingen,ik kan er niets over vinden in mijn boekje?

Alvast bedankt voor de reacties.

Lag-3.0-V6

Je hebt geen regensensor en geen automatische kachel/airco??  Nee, zit er best dus..En als t goed werkt....ik heb de antenne onder t display midden op t dashboard geplaatst...klik je zo los namelijk.

Lijkt mij althans, geen probleem waar je m gezet hebt! !!

Barry

Ja ik heb wel een automatische airco, maar zover ik weet geen regensensor ???
Ik had gelezen dat als je de gevoeligheid van je interval kan regelen er geen regensensor op zit.

En ik heb voor deze ingewikkelde plek gekozen omdat ik getint glas heb en daar las ik ook weer over dat dat problemen kan geven.

Maar wat zit er normaliter op die plek, het lijkt ook wel een voorbereiding voor handsfree bellen?

folmer

Als je geen regensensor hebt kun je het tijdsinterval instellen, dan geen de wissers op interval wissen ook als het niet regent. Heb je wel een regensensor (meestal gecombineerd met lichtsensor) dan kun je de gevoeligheid van de sensor instellen, hij gaat dan alleen wissen als het ook daadwerkelijk regent.
Beide vormen van instellen gebeurd met de draaischakelaar op de wisserpook. Je bent er dus vrij snel achter of je een regensensor hebt: pookje 1 tik geven en wachten wat er gebeurd.

Er zit in het kapje ook een klein ventilatortje. Daar zit een sensor in voor de automatische temperatuurregeling.

En je hebt grote kans dat de losse stekker (waarschijnlijk 2-polig) voor de voeding van een automatisch dimmende spiegel is. Als het 4-polig is kun je er ook dimmende buitenspiegels op aansluiten.

Barry

Ok dan zal het dus de temp regeling zijn, maar het kan geen kwaad dat ik daar een antenne bij hebt gezet?