Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Laguna RTI interface? (of zo)

Gestart door Ed, 20 januari, 2009, 20:28

Vorige topic - Volgende topic

Ed

Hoi, mijn RTI heeft geen OBD, tot zover was ik al gekomen (dacht ik). Maar wat heeft het dan wel voor aansluiting? Hoe noem ik dit en wat kan ik ermee. Of sterker, kan ik er wel iets mee? Lijkt me leuk laptoppie aansluiten en experimenteren maar... De "hoe-ik-dat-ding-ook-moet-noemen"-aansluiting zit onder de motorkap aan de bestuurderskant net onder de kap. Zou me leuk lijken als ik er iets mee kon doen, al was het maar puur enkel om dingen te kunnen bekijken en checken...

melcon

Zal wel een volvo iets zijn, en denk dat je er alleen diagnose & reset mee kan doen
(gezien jij de volvo motor hebt)

Ed

zo sporty is die Laguna dus niet :)

t-force

Nee, niet Volvo.

De motor is wel van Renault/Volvo, maar de computer is van Renault.
Wel is het zo dat volgens mij de computer van dat model gezamenlijk gebruikt wordt, maar de uitlees software zal de computer zeker alleen herkennen als een Renault.

Alleen met een Clip of zo kan je hem uitlezen.

Ik heb wel de Volvo software met zo'n stekker en die is OBD, maat ik denk niet dat de software de computer zal herkennen.
Als je wilt wil ik het best een keer proberen met mijn computer, als het lukt dan kan je alle parameters uitlezen.
--
A proud Laguna owner.

melcon

De computers zijn in elk geval uitwisselbaar, dat heb ik al eens proefondervindelijk
vastgesteld (om de computer uit te sluiten of die defect was).

t-force

Dan zal het best mogelijk zijn om de parameters uit te lezen.
Als ik de software zet op S/V40 met Fenix computer dan zal het wel lukken.
Als Ed er 1 maart is zal ik de computer mee nemen.
--
A proud Laguna owner.

Ed

Misschien wel, ja. Zou leuk zijn :) (als het lukt).

t-force

En als je wilt kom je even langs om het te testen. Dan hoef je niet te wachten tot 1 maart.

Je woont in Eindhoven en ik in Son dus dat is geen probleem.

PM. me maar als je wilt.
--
A proud Laguna owner.

Ed

Ow verrek ja, da's waar :) Ik was het haast vergeten. Gij woont bekant neffe mij!

g.schots

Citaat van: t-force op 25 januari, 2009, 23:27
Je woont in Eindhoven en ik in Son dus dat is geen probleem.

volkomen offtopic, maargoed. weet jij er dan iets van of bejaardenhuis de vloed weer in gebruik genomen wordt, omdat er in eindhoven een ander bejaardenhuis gesloopt word? aangezien de vloed er al bijna 20 jaar over doet om zn eigen huis te slopen en er iets nieuws te zetten en dit eigenlijk eind 2008 met de grond gelijk gemaakt zou worden.

waar ik werk hebben ze die tuin daar meer dan 25 jaar in onderhoud gehad, maar dit is dus stop gezet omdat het het afgelopen jaar gesloopt zou worden.

Ed

Sorry, geen flauw idee eigenlijk. Ben niet zo geintegreerd in de Eindhovense samenleving :P

g.schots

was eigenlijk aan t-force gericht, aangezien die in son woont.  ;)

Ed

t-force

@g.schots

Alhoewel ik wel geinteresseerd ben in mijn leefomgeving heb ik geen flauw idee wat er gaat gebeuren met dat bejaardentehuis.

Dit is wel giga off-topic. Dus we sluiten de discussie hierover. Dan houden we Ed's topic tenminste clean.
--
A proud Laguna owner.

Ed

Och, ik heb er geen problemen mee hoor :)