Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

turbotimer info??

Gestart door viper, 13 oktober, 2008, 18:49

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Je ziewt het veel op 5jes turbo en dergelijkke, heb het eigenlijk nog nooit op ene diesel gezien.

warlord

UNIEK UNIEK UNIEK:  als enige te koop voor leden van de Lagunaclub: 'n turbo timerske 8) 

( variant op de reclame van supermarkt X ten opzichte van onze eigen Grootgrutter die op de kleintjes let) :P

melcon

Een uitstekend kosteloos alternatief voor de turbo timer is de laatste
5 minuten voor je naar huis gaat de zogeheten "rechtervoetbeheersing".
Dit houdt in dat je de laatste 5 minuten rustig aan doet en zeker geen
volgas geeft. Zorg dat je dan ook kosteloos de "toerenbeheersing" ontvangt,
deze zorgt ervoor dat je bij 2000 toeren opschakelt.
Met deze 2 producten verleng je de levensduur van je turbo...
Het is ongelovelijk MikeFransman  ;) :P ;D

warlord

warlord

viper

ff m'n topic terug boven halen voor dat er een hele laag stof op komt te liggen en ik nog niets weet hierover.

alle mense, ik wil info op gebied van aansluiting van zo een ding.

rookie

ik denk dat allen hier geen timer erop hebben zitten, dus wordt moeilijk. Ik denk als je de vraag wilt stellen dat je op de RTC site moet kijken en/of zelf moet experimenteren.

Black Cloud

Op m'n vorige auto had ik een turbotimer zitten... Was alleen wel op een Nissan... en het was een HKS Type 1 turbotimer... Stel je vraag, misschien dat ik het antwoord weet...

rookie

leuke namen, Viper, Rookie en zeker Black Cloud.

Black Cloud

Lijkt bijna op een paar bijnamen voor vliegers uit een matige b film ala topgun

viper

Citaat van: Black Cloud op 25 oktober, 2008, 17:42
Stel je vraag, misschien dat ik het antwoord weet...

de aansluitingen ervan, eventueel een schematje ofzo (da zou super zijn)

Citaat van: Black Cloud op 25 oktober, 2008, 22:02
Lijkt bijna op een paar bijnamen voor vliegers uit een matige b film ala topgun

;D ;D

Black Cloud

pfff dan zou ik denk bij m'n ouders moeten gaan zoeken.. misschien dat daar het doosje nog ligt... hoewel ik het betwijfel... maar echt super moeilijk is het niet... het voornaamste wat die doet is een gegeven tijd de "vaste plus", met de "geschakelde plus" doorverbinden om je ecu van spanning te blijven voorzien. daarmee heb je dus zo wie zo al 2 draden "gedekt"(de rode en de groene als ik me niet pleeg te vergissen) dan zit er nog een blauw draad die gekoppeld moet worden aan de accessoire draad, tevens hebben we nog een grijs/zwarte(?) draad bij, die MOET aangesloten worden aan de handrem schakelaar, als je auto namelijk niet op de handrem staat, gaat de turbotimer niet werken ook. Dan zit er natuurlijk nog een massa kabel aan, welke ook best verplicht is en als het goed is een (dunne)blauwe draad, kan je wel gebruiken, maar hoeft niet, kan aangesloten worden op de draad die het snelheids signaal geeft aan de ecu, ook hebben we dan nog een bruine draad welke aangesloten mag worden aan de de draad die het toerental doorgeeft (zal je dus wel de "pin lay-out" van de ecu nodig hebben voor die laatste 2 draden). Dit is alleen maar om de rest van de opties van de TT te kunnen benutten
Nogmaals, dit is allemaal redelijk gok werk aangezien het best een paar jaar geleden was dat ik hem aangesloten had EN het was een HKS Type 1 turbo timer uit 2001. Zo 1 dus maar dan in het zwart:
traffic.gif
title="Click to load original image"

Om zeker te zijn zal je of google moeten gebruiken om het wat zekerder te weten, of (als je gewoon een nieuwe koopt/gekocht heb de boekjes te raad plegen, staat in theorie ook alles in...)

En anders hebben we hier nog een linkje waar je misschien wat aan heb:
https://www.xspeed.com.au/manuals.php

viper

bedankt alvast voor de uitleg (en de link  ;) )

maarja, dit is dus allemaal voor een gewone auto en ik zit met een handvrij kaart systeem.

daarom dat ik zo aant twijfelen ben hierover.

m'n auto moet natuurlijk nog altijd handvrij sluiten maar ik ben niet zeker of die dat gaat doen als er nog een signaal aanwezig is die erop wijst dat de motor nog draait.

Black Cloud

hmm waarschijnlijk niet nee... of je zou de schema's in moeten en via die manier een bypass moeten zien te verzinnen (schakelaar met een relais ofzo)