Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online

remdruk pedaal

Gestart door nagel, 30 juni, 2008, 18:35

Vorige topic - Volgende topic

nagel

Hallo,
Ik had even een vraag cq opmerking over de grand tour.
Het viel me op dat, als de auto stationair draait en ik het rempedaal intrap deze 'normaal' hard is. Trap ik echter harder, dan kan ik m dieper intrappen, nog harder nog dieper...
Hoort dit of is er een probleem mbt lekkage (of hoofremcilinder)

Het was me nooit opgevallen, maar afgelopen zaterdag zijn de remblokken voor vervangen. En dan moet je altijd een paar keer trappen totdat de blokken weer aanleggen = pedaal hard.

Ik heb niet het probleem dat de druk wegvalt bij bijvoorbeeld het stoplicht.

rookie

ik denk dat het normaal is, als je de blokken veranderd, heb je dit. Kijk het even aan.

fs1

daar sluit ik me bij aan

nagel

Ik vond onderstaande bericht op het AMT.nl forum;

Het wegzakken van het rempendaal bij stilstaande auto en lopende motor is dit een normaal verschijnsel omdat de auto uitgerust is met het BAS systeem, als je het rempendaal lang genoeg ingetrapt houd zal deze wegzakken tot bijna op de bodem, pendaal loslaten en weer intrappen dan is de druk weer aanwezig.

Maak maar ééns een snelle noodstop dus het rempendaal heel snel intrappen(zorg dat je in de gordels zit) dan voel je wat het BAS systeem doet en dat het pendaal langzaam wegzakt dit is normaal

Wat het BAS systeem precies is, is nog interessant. Maar ik ben weer gerustgesteld!  ^-^

fs1

noemen ze dat bij ons niet gewoon ABS of zie ik het nu te makkelijk in ;-)

Mike

Lijkt mij ook inderdaad ABS.

rookie

abs en bas is niet hetzelfde. ABS is voor het remmen bij gladheid en bas is zoals beschreven. Maar het rempendaal zakt altijd iets dieper met nieuwe remblokken.

fabio

als ik stil sta trap ik hem ook helemaal tot de bodem,gaat wel langzaam maar lukt wel

nagel

BAS = brake assistent system

https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_assist_system

Maar dan weten we dat ook weer  :D

Lagunainitiale

Hebben jullie dan nog nooit hard geremd met de lag? Doe maar eens plotseling hard remmen
niet druk opbouwen maar in een keer voluit als of je schrikt... de auto herkent dit als een noodstop en zal dan de maximale remdruk direct benutten, daarbij gaan je alarmlichten knipperen. Doe dit niet als geintje met een bijrijder in de auto die van niks weet, resultaat is dat de gordel staat afgedrukt in de hals van je bijrijder.

Mike

Ik heb het inderdaad 1x gedaan en dan sta je verrot snel stil.
Nog geen week later overkwam mij het in real life toen ik een gangetje of 65 had, weer vol in de ankers, alarm lichtn inderdaad aan en alles wat op de achterbank lag dat lag nu voorrin.
Overigens hield ik toen te lang met voet op de rem van schrik, gevolg kromme rem schijven.

melcon

originele schijven ? en hoe lang hield je je voet op de rem?

Wordt vervangen zeker, remt vet irritant kromme schijven  :-X

Mike

Waren inderdaad nog de orginele schijven, dit is overigens alweer een een goed 3 kwart jaar terug.
Paar maanden geleden heb ik nieuwe schijven en blokken voor gemonteerd.
Overigens trilt het af en toe nog wel als ik stevig moet remmen, terwijl ik er nu altijd op let me voet meteen van de pedal te halen ook als ik de snelweg afkom of stil sta voor stoplicht. Geen idee wara het nu aan kan liggen.

melcon

dat kan van alles zijn, gecupte banden, kromme velgen, niet goed gebalanceerd etc.

Gewoon niet stevig remmen  :P

Mike

Ik denk dat het inderdaad komt doordat er in 1 velg nog ene klein slagje zit.
Nieuwe banden moet ik ook nodig halen, zal jeroentje nog eens bellen....