Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 28
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

led verlichting

Gestart door Maurice, 12 juni, 2008, 20:47

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

een tijdje geleden kwam ik wat tegen over Led verlichting in de knipperlichten

nu is mijn vraag, kan ik deze monteren en krijg ik dan geen problemen met de spanning omdat de Leds minder spanning vragen?
en waar kan ik deze verlichting aanschaffen?

ik hoor het graag
:)

Mike

denk dat je daarvoor bij 2 mensen moet zijn, Bart ( Fs1) of Jerry, die zijn er altijd mee bezig.

fs1

allereerst moet je je kennis over spanning en stroom wat bijschaven ;-)

alles in de auto (ongeveer alles toch) werkt met 12V (spanning dus) zo ook de pinkers, 12V aan, 12V uit en dat heet dan een pinker :-) elk verschillend lampje trekt een bepaalde stroom, zo zal een mistachterlichtlampje meer stroom trekken dan een normaal achterlicht lampje..

die led pinkers zullen ongetwijfeld werken, die gaan voorzien zijn om op een spanning van 12V te werken.. het zou wel kunnen (afhankelijk van de fabrikant van die led lampjes, en wss ook afhankelijk van jouw type wagen) dat er een of andere foutmelding komt..

waarom? dat ledlampje zal wss heel wat minder stroom vragen, de computer van de auto zal dat opmerken (in bepaalde types dus) en denken dat het lampje kapot is en jou daarvan melding geven..

conclusie, probeer het uit, je gaat er zeker geen dingen kapot mee maken, verre van, het zou alleen kunnen dat je wagen een foutmelding geeft..

Maurice

heel helder allemaal ;)

ik heb van heel veel dingen verstand maar van stroom bar weinig als ik heel eerlijk ben ;D dat laat ik meestal doen door mn broer 8)
thanks voor de info

maar waar kan ik deze verlichting het beste gaan halen?
ik neem aan dat ik knipperlichten voor de voor/achter en zijkant nodig heb
en stadslichten  ;)

fs1

google is your friend mate ;-)