Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 507
  • Nieuwste: Greco
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.653
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 23
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Probleem met autoradio Laguna III GT

Gestart door Arnoud, 18 juli, 2017, 15:39

Vorige topic - Volgende topic

Arnoud

Hallo,

dit is mijn eerste vraag hier en hoop dat iemand van jullie mij kan en wil helpen.

ik heb een probleem met de autoradio in mijn Laguna III, een Cabasse 6 disc in-dash wisselaar met DVD Navigatie.
er komt nl geen geluid meer uit de boxen alleen om de 3 a 5 sec een piepje.
ik kan nog wel gewoon radio kanalen kiezen of cd's afdraaien, de Navigatie werkt ook gewoon, alleen dus geen geluid.

iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
heb wel eens begrepen dat er een apart versterkertje inzit of is het puur en alleen de radio unit die het geluid verzorgd

ik heb deze auto in 2007 nieuw gekocht en blijf het een fijne auto vinden zonder noemenswaardige problemen, alleen dit is een beetje een vreemd iets.

voordat ik heel het dashboard uit elkaar ga halen (hopelijk is dat niet nodig) leek het mij wel handig om eerst te weten waar ik het probleem zit.

alvast bedankt voor de info  =thnx=

MvG, Arnoud

DaFFi

Denk dat je kortsluiting hebt op je speaker(s)

ojee66

Soort waarschuwingspiep of een stoorsignaal piepje?   Connector van radio naar versterker los gegaan?  Rds verkeersinfo volume op 0 gezet.   Het kan zoveel zijn.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Paul

Zit er niet 1 of andere testfunctie op. Ik meen die een keer tegengekomen te zijn in het expertmenu. Vraag me niet hoe je daar komt, maar dat is vast hier op het forum te vinden.

Arnoud

bedankt alvast voor de info, morgen toch maar even de radio eruit hoppen dan en ff checken, zo ook de speakers maar checken.
heb geen instellingen veranderd in de radio, dat piepen deed hij gewoon ineens.

ik houd jullie op de hoogte

=thnx=

Arnoud

nog steeds hetzelfde probleem, alles gecheckt, geen draden los of boxen kapot.
de "radio" in het dashboard blijkt dus alleen de 6 disc wisselaar te zijn met een bediening paneel.
de navigatie dvd zit in het dashboardkastje, maar waar de rest (radio unit / versterkertje) zou moeten zitten?????
heb toch echt geen zin om heel dat dashboard uit elkaar te halen en er dan achter te komen dat daar ook nix zit.

op de sloopauto sites wordt van alles aangeboden 2e hands, zoals die wisselaars unit, dvd navigatie speler, navigatiedisplay in het dashboard, maar geen radio unit of versterker voor de Laguna III.

zelfs bij de Renault weten ze het niet, normaal gezien piept hij zo na het opnieuw instellen en zou hij om een code moeten vragen zeggen ze daar, niet dus.....

word er een beetje gestoord van, andere radio erin is ook niet 1,2,3 gebeurt, aangezien het ICE is.

niemand die mij nog een tip of oplossing kan geven aub

TiA, Arnoud

ojee66

Blijft de knop of een knop hangen?  Dit omdat garage iets zegt over radio code.  Heb je code al eens ingevoerd? 

ojee66

Desnoods accu los zodat hij om die code vraagt.  Heb je hopelijk ook alles naar standaard daarna.

Paul

Radio zit boven of onder de dvd speler achter het dashboardkastje.

Arnoud

heb accu los gehad en "spanningsvrij" gemaakt, boordcomputer op 0 maar dat is het enigste wat veranderd is.

radio vraagt niet om code, ook niet nadat ik de accu los heb gehad, alleen dat irritante piepje.

kan van dat dashboard kastje ook het binnenste eruit? heb 2 schroefjes bovenin los gehad maar er zat nog steeds geen beweging in.

carlohuisman

Vraagje nog.
Was het lastig om de luidsprekers in de deur te controleren en los te halen. Hoe heb jij dat gedaan. Wil die van mij ook even controleren.
Gr Carlo.. =thnx= =thnx= =thnx=

RichTrip

Is het probleem al opgelost met de radio? Ik heb allerlei Cabasse componenten liggen. Wilde ook voor dit systeem een testnetwerk bouwen, naast het testnetwerk wat ik al heb voor o.a. de Laguna II,  maar dat lukte niet i.vm. de CANbus aansturing vanuit de auto. 

Fred

heeft u de componenten nog ik heb ook problemen
na een knal uit de speakers doet de hele bediening niks meer
en als ie t wel doet is t fm signaal slecht

cold forged

Ik vraag me af of het mogelijk is om achteraf die hele audio en navigatie te retrofitten?
Mijn laguna 3 heeft de basis radio (dus zelfs zonder de draaiknop in het midden) en de basis display bovenop zitten, niks van navigatie of wat ook.
De losse onderdelen zijn best wel te krijgen (scherm, andere afwerking dashboard, radio, controller in het middenconsole), maar ik vraag me af of je dat zomaar kunt vervangen, of dat er dan allerlei drempels opgeworpen komen wegens configuratie van opties in de een of andere computer??

Qua kabels zal het vast zo zijn dat je daar dan ook even een mazzeltje mee moet hebben op de sloop, kan me zo voorstellen dat als 't er niet in zit, dat bijvoorbeeld de kabel naar die controller (achter de versnellingspook) er domweg niet in ligt...