Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 52
  • Totaal: 52

Radio werkt niet meer

Gestart door Bas-dv, 20 mei, 2020, 22:36

Vorige topic - Volgende topic

Bas-dv

Beste mede Laguna eigenaren,

Sinds 3 weken werkt mijn radio niet meer, ik parkeerde mijn auto (Renault Laguna III 1.5 DcI uit 2010) en toen ik na een boodschap weer in de auto kwam was het muisstil. Het opstart scherm komt wel op, maar wanneer normaal de radio weer aan gaat gebeurt er helemaal niets. De tijd komt in beeld en de buitentemperatuur word weergeven maar that's it. ik kan op knoppen drukken wat ik wil maar er gebeurt niets. De accu loshalen helpt ook niet, de tijd gaat dan op --:-- maar komt na 1 minuut weer correct in beeld. Zekeringen zijn gecontroleerd en zijn goed. Ook branden de lampjes allemaal nog gewoon.
Bij de Renault garage is de auto uitgelezen en konden ze alleen zien dat de auto geen verbinding maakt met de radio. Ik vroeg of het mogelijk is om de radio module bij een sloopbedrijf te kopen en of het dan mogelijk is om die aan te sluiten zodat alles weer zou werken, maar volgens hun kan je alleen een setje (Nav scherm en radio) er in zetten omdat ze anders niet met elkaar ''praten'', weet iemand toevallig of dit klopt?
Ik kan de radio er niet uithalen omdat ik hier geen pinnen voor heb (weet iemand misschien waar ik die kan krijgen? ik kon nergens wat vinden).

Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen? Na 3 weken zonder radio te hebben gereden ben ik er wel aardig klaar mee.

traffic.gif
title="Click to load original image"

baleno

Heb hetzelfde voor.  Weet iemand wat er aan te doen is ?

Stadium III

Accu eens los halen ,wel zorgen voor de radio code
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

ojee66

T praat inderdaad met elkaar maar heb in mijn lag2 gewoon de radio kunnen vervangen zonder gedoe.  Dus radio uit een sloop (mits zelfde type)  moet volgens mij gewoon mogelijk zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk