Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 10
  • Totaal: 10

Raamrubber terugzetten, hoe?

Gestart door DrJan, 08 november, 2016, 11:15

Vorige topic - Volgende topic

DrJan

Hallo allen,

Aangezien ik weinig hits tegenkom op "raamrubber", zet ik mijn elders gestelde vraag ook even hier.

Bij het vervangen van het raammechanisme LV (Laguna 2) liep ik tegen volgende aan. Iemand tips?

...
Nu zit ik echter met volgende: hoe krijg ik het binnenste raamrubber weer netjes op zijn plek? Dus bovenrand/binnenzijde, waar binnenbekleding aan 'hangt'.
Het is erg lastig in juiste positie in hoek te drukken, en vooral de achterhoek (dus bij B-stijl) lijkt zó zwaar te klemmen dat de ruit zwaar loopt.
- het kan toch niet zijn, dat het nieuwe mechanisme het raam onder (mech) spanning zet? Volgens mij zit er voldoende speling tussen ruit en 'wagens' op de rails, en ruit lijkt ook wel netjes in omlijsting te lopen...
- is er een specifieke werkvolgorde? Eerst voor- of juist achterkant? Talkpoeder? Vet?

Tips welkom!

Dank
Jan

Unquote

ojee66

Had hetzelfde probleem (RV) maar bij mij had de deur ook een deuk.
Aantal keren geprobeerd de strip er goed tussen te krijgen en dat het raam dan nog goed liep.
Is niet gelukt en heb nu de strip niet gemonteerd.
traffic.gif

DrJan

Hmm, bemoedigend, haha!
Kan me herinneren, dat ik ergens hier op dit enórme forum iets gelezen heb over juist wel of geen vet, waar dan en welk..
Ik ga nog ff klooien!
Dank voor je reactie!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

DrJan

Mogge Ojee66,
Durf het bijna niet te mailen, maar...probleem van het weekend opgelost: ik het hem verkeerd om...
"Likker omhoog" past een stuk beter dan andersom! 😆. Nog steeds een raadsel waarom ik dacht dat ie andersom moest...
Wellicht helpt het jou ?😉
Grtz

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk