Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

Rechter voorstoel loopt vast in de rails

Gestart door Wim, 02 september, 2012, 17:47

Vorige topic - Volgende topic

Wim

Hallo Laguna bezitters,

Mijn rechter voorstoel loopt vast als ik de schakelaar bedien en de stoel naar voren wil zetten. De stoel trekt dan naar links toe. Je denkt een klein probleempje daar de stoel niet goed in de geleider loopt. Heb gekeken onder de stoel maar kan niets vinden wat dit veroorzaakt. Heb geprobeert met vaceline dit op te lossen maar werkt niet. Nu wil ik de stoel van binnenuit verwijderen door de moeren los te draaien.vraag: kan ik alleen volstaan met het losdraaien van de moeren of moet ik nog meer doen om deze stoel te verwijderen.
Wie heeft daar ervaring mee gehad? is er ook een technische tekening van ?

Hoor graag van jullie.
=fix=

gr.
Wim

marxander

Lagunainitiale

De stoel moet je van buiten af los maken, vier moeren in totaal. Twee hiervan zitten achter een zwarte dop. Ik denk een kapotte kabel.

ingmar89

ik had dezelfde klacht, en bij mijn was een van de kabels uit de motor.
Even de kabel terugdrukken en het probleem was verholpen...

GTMart

Heb er last van op mijn linker stoel.  Frame (€1500,00!!!!)is onlangs vervangen door de dealer voor een nieuwe, vandaag zat ie weer even vast ???

De geleiding kan niet uit elkaar van de Laguna3 zag ik bij het oude frame. Wel viel het me op dat het flexibele asje van het motortje voor-achteruit fout kan zitten zodat de linker en rechter rail niet synchroom lopen en dit mogelijk het probleem veroorzaakt. De dealer duwde er vooraf met een schroevendraaier in en het klikte weer goed.

Benieuwd wat de oorzaak is bij jou en hoe je het opgelost krijgt.

groet

Wim

Beste Laguna bezitters,

Hartelijk dank voor jullie reactie's op mijn stoelprobleem. Ik zal jullie adviezen opvolgen en kijken waar het euvel zit. Ik ga jullie informeren over de afloop.  Nogmaals  =thnx=
gr.
Wim

Humblesimon

Nu lees ik wat problemen die ik met een handbediende stoel heb, is er geen uitkomst geplaatst! Zeg Wim, doet je stoel het al weer?  =tap=