Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 17
  • Totaal: 18
  • Gert

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

fs1

ow ok, ik dacht dat hier dus net als in de lag1 w5w lampjes inzaten... my mistake (er moet toch wel een mouw aan te passen zijn dan lijkt me)

Melvyn

Citaat van: JPM op 24 maart, 2009, 12:17
Toch nog blij dat iemand zegt dat ik er niet verkeerd uitzie....topppie......Ton  !!

Haha, dit keer hadden wij het over jouw auto  ;D

JPM

Citaat van: fs1 op 24 maart, 2009, 13:27
ow ok, ik dacht dat hier dus net als in de lag1 w5w lampjes inzaten... my mistake (er moet toch wel een mouw aan te passen zijn dan lijkt me)
Ben al aan het denken, je kan de lampjes niet openmaken.
Ik heb al de interieurlamp losgehad maar dat is een en al print/koperen strips en wss is alles al geschakeld via deur en contact en cv, dus kan je niet zomaar van een + een - maken.

warlord

Maar 's kijken waar ze bij ons in de buurt verkocht worden ???

stinkie

Citaat van: JPM op 24 maart, 2009, 16:02
Ben al aan het denken, je kan de lampjes niet openmaken.
Ik heb al de interieurlamp losgehad maar dat is een en al print/koperen strips en wss is alles al geschakeld via deur en contact en cv, dus kan je niet zomaar van een + een - maken.

Dat kan wel JP, alleen is het een monniken werkje. Je moet met een dremel oid de koperen strips door slijpen en weer opnieuw met elkaar verbinden met een koper draadje. Wel de plus en de min omdraaien dan hé!

fs1

bestaan er niet gewoon 2 types van die ledlampjes dan? eentje met min aan de buitekant en plus op de pin en eentje andersom?

JPM

Is idd een scherpe opmerking Bart, zodra ik ze ga halen, ga ik het ff kortsluiten met de zaak.
En natuurlijk terplekke uitproberen.

stinkie

Dat is een hele goede vraag Bart, volgens mij is altijd de pin + en de buitenkant -. Correct me if I am wrong!

fs1

uiteraard lijkt mij dat ook het logischste... maar met renault weet je nooit, er moet toch een reden zijn waarom die dingen niet werken bij Dré op die plaats?

JPM

Ik had laatst een kapotte LED van de kentekenplaatverlichting, zou dus ook kunnen !

misskelly28

had bij mij ook de leeslampjes vooraan vervangen door led en bij mij branden ze ook niet ze, enkel het lampje als de deur opengaat wel
dacht dat dat ledje mss kapot was, moest nog eens een ander gaan halen, maar ernog niet van gekomen

Duupke (Ronald)

@ JP: die buisjes geven nog best licht. !!

Ook maar eens gaan bestellen, denk ik.

Dreke

Denken? Gewoon doen, een wereld van verschil. :o

JPM

@ Ronald, je ziet het wel op de foto wat een verschil, maar ook het verschil qua lichtopbrengst.
    Als ze dus allebei branden is het niet mooi (detail), wil ook graag hetzelfde.

Nu heb ik de binnenplaat eruit gehaald en wat bleek het bajonet gedeelte zit erin geclipt.
    Dan moet er alleen een "brug"' tussen + wordt - en - wordt dan +. mss lukt het dan wel.