Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online

Tik tijdens optrekken afremmen

Gestart door Kees.Laguna, 31 oktober, 2008, 21:26

Vorige topic - Volgende topic

Kees.Laguna

Sinds van de week hoor ik steeds een tik tijdens het file rijden optrekken afremmen net of er ergens speling zit !
Bij de garage geweest daar dachten ze dat het de bovenste motorsteun was is vernieuwd maar het geluid is er nog.( geluid is niet constant aanwezig ene keer wel andere keer niet )
Heeft iemand een idee ?
De stuurkogels leken op het eerste gezicht ook goed.

knotty

klinkt als aandrijving.
zowiezo bij het optrekken, maar is het bij het afremmen ook, of hoor je het ook als de motor geen kracht meer zet op de andrijving(dus bij voorbeeld uit laten vieren of ontkoppelen)
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

der zitten behoorlijk wat steunen op de auto, kan veel zijn. Wat voor tik is het? zacht, heel zacht of een geluid wat duidelijk aanwezig is. Het geluid, graag een beter omschrijving, van wanneer het optreed, staat hij bijna stil, bij het afremmen al, als de auto gaat rijden of als hij een vaart heeft. Een geluid op afstand is moeilijk te schatten.

fabio

Ik zit zelf aan de ophanging te denken,veer of poot

Kees.Laguna

Het is een vrij harde tik (plok )ik hoor het niet altijd maar wel vaak ook tijdens gas terug nemen en weer gas geven bij lage snelheid  laatst deed hij het ook toen ik zacht tegen een stoeprandje aan kwam.
Ik ga nog even proberen om met het linker en rechterwiel  apart tegen een stoepje te laten rollen om te kijken welke kant het is.
Als het een aandrijfas is moet je het volgens mij constant horen het lijkt mij ook een kogel of een draagarm rubber bij vochtig weer is het ook minder maar hoe langer je rijd hoe vaker.
Met de caravan er achter is het geluid wel vaker hoorbaar maar dan heb je ook meer massa om te verplaatsen.

fabio

Het lijkt wel op een veer die niet lekker zit en opeens goed springt

bertw

draagarm rubber kun je zelf ook kontroleren door bij stilstaande auto een voorwiel voor of achteruit proberen te rollen.
wanneer het draagarm rubber stuk is dan komt er beweging tussen het draagarm en het subframe.

melcon

draagarm rubber zal echt niet binnen 3 ton versleten zijn,
even buiten om dat je die met filerijden niet hoort...

Maar gezien het stoeprandje zou ik haast zeggen een veerpootlager...

bertw

veerpoot lager zou ook kunnen, maar dan verneem je dat volgens mij ook als je bij stilstaande auto het stuur verdraaid.
In een file rijd je vaak rechtdoor dus zou je dat niet vernemen

fs1

nee veerpootlager merk je meestal niet bij draaien, wel bij kleine putten die je traag neemt

melcon

Soms merk je het ook wel met draaien, maar dan vooral als je achteruit een oprit afrijdt...
op het moment dat je dan weer vooruit gaat rijden hoor je kloenk (de veerpoot die terug schiet).

Kees.Laguna

DE pech achtervolgd mij wel van het weekend is er een bobine stuk gegaan de achterste dus het inlaat spruitstuk moest er af dus gelijk maar alle drie de bobines en bougies vernieuwen  de distributie die er ook zat aan te komen, dan ook maar gelijk meenemen het inlaat spruitstuk lag er toch al af dus dat word een kostenpost van zo'n € 1700.00 en dan ben ik die plok in het voortrein nog niet kwijt maar ja ik heb weinig keus !

melcon

Dat is een beste Kees, balen! Maar goed, ben je er wel vanaf.
Zorg wel dat ze de goede bobines monteren (nieuwe laten bestellen,
niet die ze nog in het magazijn hebben liggen).

Kees.Laguna

De bobines van een 6 cilinder hebben ze niet op voorraad die moeten ze zo ie zo nieuw bestellen.
Inderdaad dan ben ik er meteen vanaf kan het risico van de distributie niet nemen ( nu 5 jaar geleden en ruim 80.000 km )rijd veel met de caravan er achter !

Mike

Dat is idd een aardige kosten post kees, hopelijk valt dat andere mee!!