Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Raar geluid achter bij remmen, klinkt als luchthoorn

Gestart door Mike, 17 april, 2008, 16:16

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Als ik rem dan hoor ik rechts achter een geluid wat ik het beste kan omschrijven als een luchthoorn.
Volgens mij is het geen ijzer over ijzer want dat klinkt heel schel.

Ik was bij een bedrijf voor de APK en daar vroeg ik het aan en die wisten ook niet wat het was, zij vonden wel dat de remschijf erg heet was, heter dan de andere.

Iemand enig idee??

Duupke (Ronald)

Dat de schijf warmer is dan de andere wijst volgens mij op een remblok wat aanloopt. Misschien dat ook bij jou een remklauw blijft hangen?

Sfinx

Kan nu allerlei irritante geintjes gaan maken over mistig weer en luchthoorns, maar ik doe het niet!

Mike

Ja dat zal best wel weer dat er bij wat blijft hangen.
Als de wielen eraf gaan voor de banden zal ik eens kijken.

Mike

Ik ben er nu achter gekomen dat de schijf aan de bijrijders kant dat die ene stuk heter is dan de andere kant.
na een paar keer remmen kon ik aan mijn klant me hand nog tegen de schijf aan houden, de andere kant was echt bloedheet....

1.9dci

mmmzz.... lijkt meer op een afwijking dat de ene kant wel remt en de ander niet....

Kun je zien of de ene remschijf (welke heel warm wordt) al een keer rood gloeiend is geweest ? (kun je zien aan de bovenkant van de schijf, hier ziet dan een soort donkerrood roestvorming op.

Mike

Daar zit inderdaad wel van die roest vorming op!!!
Zou dus betekenen dat is achter nieuwe schijven en blokken moet monteren, dan is r wel de vraag waarom dit is gebeurt!
Het geluid is bijna hetzelfde wat vrachtwagens ook wel een shebben als ze moeten remmen, daar kan je het best meevergelijken.

fs1

haaa dat :-) dat had ik ook mike bij de oude wagen, maar ik heb em zo verkocht dus ;-) ben wel benieuwd of het opgelost wordt door vervangen blokken / schijven.. dat roest heb ik in elk geval ook, wss iedereen, dat wil niet noodzakelijk zeggen dat "mis" geremd is, wat 1.9dci aangeeft is als dat roest donkerrood achtig is, en meestal is dat gewoon donkerbruin he ;-) dus goed kijken denk ik

Mike

Volgende week in spa mag je het van dichtbij aanschouwen.
Volgens mij si achter de schijven en blokken vervange moeilijker dan de voorkant mar goed dat is voor iets latere zorg.
Vraag me wel af als het echt zo is wat 1.9 zegt dat de 1ne kant wel remt en de andere kant niet waar dat aan kan liggen en hoe ik dat kan oplossen?

fs1

hangt ervan af wat de oorzaak is, mss is de remklauw geblokkeerd, da's vrij makkelijk op te lossen.. dat was zo  ook bij die 19 die jij me hebt gebracht :-p gewoon effe demonteren, invetten zodat de klauw zelf weer soepel kan bewegen op z'n assen

Mike

ga ik eens proberen kijken of dat helpt.
Bij die 19 heb ik dat eigenlijk niet gehoord toen ik naar je toe reed.

fs1

was ook niet hoorbaar ;-) hij remde nog wel, maar niet aan beide kanten gelijk, maargoed dat doet er nu niet toe, da's al lang geleden opgelost!

Duupke (Ronald)

Laat nou even naar die remklauw kijken. Dreke had dat toch ook?

Mike

Mike

Sinds begin deze week hoor ik achter nu een geluid van ijzer over ijzer, als ik dan de remblokken rechts en link vergelijk dan is die aan de bestuurders kant ongeveer 2x zo dik als de andere kant, ik denk dus dat aan die kant mijn remklauw blijft hangen waardoor deze sneller slijt.
vrijdag ga ik bij brezan nieuwe remblokken halen ( 46 euro ex btw) en dan zaterdag ga ik naar Duupke toe om ze te vervangen aangezien hij beschikt over dat speciaal stuk gereedschap.
Ik hoop dat we dan ook de klauw iets losser kunnen krijgen.