Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

Winterbandjes?

Gestart door LagunaAlize, 13 november, 2006, 12:14

Vorige topic - Volgende topic

LagunaAlize

Mede Lagunarijders,

Gaan jullie deze winter op winterbanden rijden? Zo ja, welke, en hoe bevallen deze (mag ook na de winter natuurlijk)
Ik rij nu op Michelin Alpine in de maat 185/60/14 met originele Laguna RN wieldoppen  :D ;) ;D

Tot nu toe bevallen ze me heel erg goed, heb voornamelijk over de A7 richting Heerenveen gereden (ja Afsluitdijk).

Heb je ervaringen (goed/slecht) of rij je de winter door met zomerbanden/all-seasons banden, ik ben nieuwsgierig.  :-[

Maglite

Ik heb er pas dunlop P9000 om 17 inch laten zetten, ik weet niet hoe die zich gaan houden in de winter/??

Vind het alleen beetje kostbaar om weer andere banden te gaan kopen en erom laten zetten.....
Maar ja wat is duurder, je auto kapot of 4 bandjes.

Denk dat ik het ff aankijk hoe de banden zich houden, andes stap ik over naar winterbanden op stalen velgen.

knotty

na die 2 reparaties die ik moest laten uitvoeren heb ik ff geen geld voor w-banden, maar ik ga tijdens de kerst naar oostenrijk, en in duitsland zijn ze verplicht, dus ik moet wel. via via heb ik een adresje gekregen die wel 225/45/r17 w-banden verhuurd. dat doe ik dus.
600,- eurie voor bandjes heb ik niet, ik rijd wel wat voorzichtiger deze winter. dat neemt niet weg dat ik ze wel liever zou willen hebben. je merkt toch echt wel verschil.
ik heb 2 jaar terug all weather banden net voor de winter laten monteren, en daar mee merkte ik al verschil.
en net wat maglite zei: wat is duurder, nieuwe auto of 4 bandjes
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

LagunaAlize

Het bedrag dat ze voor die banden vroegen stond mij wel aan (was een prijsje voor mij alleen, ben erg goed gematst). Voor ? 200,-- waren ze voor mij.  ;D

Thijs

200 euro's, nieuw? Nice price!

fs1

ik rij naar het schijnt constant op winterbanden, geen idee hoe het voelt om op zomerbanden te rijden dus ;-)

Thijs

@ LagunaAlize: ik weet niet eens op wat voor banden ik rijd, zou dat eens moeten gaan controleren...

knotty

eerste kenmerken van een winterband is het profiel. veel dieper en wijder.
omdat ze van een grovere en een zachtere compound zijn gemaakt zullen ze bij hogere temperaturen(7+) sneller slijten.
doordat het profiel grover is maken ze ook meer lawaai.

https://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=4607/Video-Vredestein:-verschil-zomer--en-winterbanden.html
traffic.gif

Mike

Morgen toch ook maar eens kijken, de banden die onder me ouide laguna zaten waren een stuk beter dan die onder me GT.
Bochten die ik normaal met 100 pakte doe ik nu met 70 a 80 en dan begint hij te glijden!!

LagunaAlize

Citaat van: Mike op 22 januari, 2007, 22:18
Morgen toch ook maar eens kijken, de banden die onder me ouide laguna zaten waren een stuk beter dan die onder me GT.
Bochten die ik normaal met 100 pakte doe ik nu met 70 a 80 en dan begint hij te glijden!!

Tijd om dat apparaat te verlagen...  ;)

Mike

Ja dat word het zeker, maar de financieen laten dat niet helemaal toe op dit moment.
:-\

knotty

Citaat van: Mike op 22 januari, 2007, 22:18

bij mij schakelt de esp in?!
traffic.gif

Mike

Ja dat heb ik er helaas OOK niet op zitten..... :-\
Ideaal trouwens ESP, dan kan je nog eens beetje doorzetten! :D

LagunaAlize

Citaat van: Mike op 24 januari, 2007, 20:11
Ja dat heb ik er helaas OOK niet op zitten..... :-\
Ideaal trouwens ESP, dan kan je nog eens beetje doorzetten! :D

Rij wel eens met een Vel Satis 2.2 dCi en geef wel eens wat veel gas in een bocht bij het optrekken... maar dat lampje knippert dan als een gek... geen idee hoe dat komt  :P ;D

Egon

ik heb ruim een jaar geleden een set enzo 15 inch lm velgjes gekocht en daar een set 195 65 R15 banden op laten leggen. Was in totaal voor 460 euro klaar en het ziet er nog redelijk uit ook. Bandjes zitten er nu weer onder.