Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 19
  • Totaal: 20
  • peter 186

Bandenkeuze

Gestart door Eddie, 11 maart, 2008, 19:36

Vorige topic - Volgende topic

melcon

Citaat van: rookie op 11 maart, 2008, 22:48
Welke michelin banden heb je er onder, sport of primacy?
Niet elke michelin band is vind ik geschikt voor de Laguna. De sport slijt mooi glad af, de primacy slijt achter schijn af.
Op lagunas vind je meestal primacy of primacy HP, sport wordt normaal gesproken op de RS modellen geleverd, is ook niet echt geschikt voor de laguna  :). Exalto zou nog kunnen, maar die is ook erg sportief...

shorty

Citaat van: rexonamen op 12 maart, 2008, 10:31
maar er zijn meer mensen die het beter weten , maar ga hier maar eens over nadenken !

Hoezo moet ik er over nadenken?
Als een prop niet zou werken zou het ook niet grootschalig worden toegepast.
nee hoor tis goed zo.

Sfinx

Citaat van: rookie op 12 maart, 2008, 09:43
een prop zetten is iets voor trakker banden, niet voor auto banden. Je kunt beter een band laten plakken, zoals een fiets band, dan een prop laten schieten.
Ik werk als chauffeur bij een taxibedrijf en zolang het gaatje in het loopvlak zit schieten wij er gewoon een prop in hoor.

fs1

wat een discussie hier :-) ik ga effe er wat lucht doorheen blazen zodat alles wat luchtig blijft he heren :-)

Dreke

Nieuw topic: Wel prop of niet prop, propperdepropperdeprop. ;D

rookie

Hallo Dirk,
rexonamen heeft gelijk, de prop techniek is eigenlijk niet geschikt voor auto banden. Kan het wel veel toegepast worden, wil nog niet zeggen dat het goed is.

De proptechniek is ontwikkeld om de peperdure traktorbanden een langer leven te geven, ergens een spijker, nieuwe band.
Mensen dachten, he iets voor autobanden, en het werkt het gat is dicht.
Het is eigenlijk een lap middel, ik noem het zelfs geen noodoplossing, maar een lap middel. Trouwens wat ik weet, is dat de prop bestemd is voor een snelheid van 100 tot 120 km/h. Hoe kom je bij 210, zou ik niet op wagen.
Je leven hangt af van banden, 1 van de belangrijkste onderdelen van jouw auto.

Ik heb ook een gat in de band, is wel geplakt en niet geplugd. Ik wil wel zo snel mogelijk nieuwe banden hebben, voordat hij ploef zegt.

Sfinx

Ik denk dat, als die prop bestemd is voor snelheden tot 120 km/h, onze wetgever in z'n onmetelijke wijsheid dit 'lapmiddel' allang verboden zou hebben.
Overigens denk ik dat m'n leven eerder afhangt van m'n medeweggebruikers, dan van een prop in een band.

Maar zoals hierboven al even aangestipt: we dwalen steeds verder af van het topic.

shorty

Ben ik volkomen mee eens.
We stoppen het geleuter over de plopperdeplop prop en gaan weer terug naar waar het om ging.
En unh ........ datwas? ;D

rookie

Citaat van: Eddie op 11 maart, 2008, 19:36
Welke banden hebben jullie eronder.

Ik heb het probleem met de michelin's die er nu onder liggen. Als ik langzaam rijd en het stuur volledig uitdraai, stuitert de neus van de auto een beetje. Net of je over knikkers heen rijdt. Ik had al even gedacht dat het aan de stuurinrichting of de honokineten lag. Echter dacht de garage hier in Emmen er anders over. Volgens hem ligt het aan de banden. En dat kan op zich kloppen, het probleem is namelijk erger bij koude banden.

Misschien hebben meerdere mensen het probleem. En heb je het niet welke banden heb je er onder liggen.

melcon

nog even ter aanvulling, wij hebben michelin primacy hp, en geen problemen, zijn verder ook stil (ook bij hoge snelheden)...

fabio

ik heb de clebers eronder van dreke,super banden.Maar mijn auto heeft 4 dagen stilgestaan(ziek,ziek,ziek)en ik rij net even het dorp in...hobbeldeboobel.Zo die banden moesten zich weer eens even zetten zeg

fs1

wat bedoel je daarmee fabio? dat fenomeen ken ik niet?

fabio

ze waren gewoon in die 4 dagen lekker in gezakt op 1 plek dus een platte kant aan gekomen.Dat merk je echt met wegrijden

fs1

dat wil dan zeggen dat je te weinig lucht erin hebt? ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb meegemaakt..

Dreke

Citaat van: fabio op 12 maart, 2008, 16:02
ik heb de clebers eronder van dreke,super banden.
Clebers? Dunlop Sport Maxx bedoel je.
Ik heb momenteel onder men Laguna Michelin Pilot Sport 2 steken. Super bandjes.
Onder men banaan heb ik Fulda Carat Exelero liggen. Die staat soms twee weken stil in de garage en nooit iets gemerkt van inzakken.