Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 20
  • Totaal: 21
  • peter 186

wiellager problemen

Gestart door fabio, 18 januari, 2007, 18:49

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Als het maar lekker rijd, dat is het belangrijkste1!!

Egon

heb zelf afgelopen voorjaar mijn wiellagers laten vervangen. Zowel links als rechts. Vond het aardig prijzig.

Kees.Laguna

Van de week hoorde ik een ligt gezoem achter bij 70 a 80 km/u bij mijn anders zo super stille 3.0 V6.
Vandaag is het probleem opgelost bij de super Renault docter Boerlage in Edam.
Het was een versleten wiellager ( in eenbegin stadium )maar helaas is dit één deel met de remschijf achter dus twee nieuwe remschijven en ik ben weer €388.00 lichter.
Hij is nu weer muisstil! ( ik denk dat ik maar een diesel koop dan hoor je dit soort bijgeluiden niet . )

fs1

388€? da's wel veel.. dus remschijf en wiellager is 1 stuk.. ook goed om weten..

knotty

;D de diesels zijn tegenwoordig ook vrij stil hoor kees, daar hoorden ik mijn nokkenas ook flink van tikken bij de vorige dan
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fabio

hoop centjes weer(p.s wat heb je toch met diesels ???)

Kees.Laguna

Ik heb niets tegen diesels maar jullie happen altijd zo lekker !
Weer een dure reparatie valt tegen vooral als je denkt o het is maar een wiellager kan niet veel kosten ?
maar als dat één onderdeel is met de remschijven dan lopen de kosten hard op.

knotty

had ik geld als drek dan had ik ook graag een hele dikke benzine motor gehad,
maar ja ik heb helaas drek als geld, en ben dan ook erg tevreden met mijn dieseltje.
er zijn er genoeg die geen lag kunnen rijden ;)
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

Mike

Geen foto's ervan kees.... ??? ;D :D ;)

melcon

Citaat van: Kees.Laguna op 05 september, 2007, 20:04
Ik heb niets tegen diesels maar jullie happen altijd zo lekker !
Weer een dure reparatie valt tegen vooral als je denkt o het is maar een wiellager kan niet veel kosten ?
maar als dat één onderdeel is met de remschijven dan lopen de kosten hard op.
Je remschijven zullen rond de 150 gekost hebben, maar het is vooral het uurloon he  :)
Maar voor een dealer valt dit wel mee kwa prijs, denk dat er ook nieuwe remblokken bij inzitten a 50/60 euro?

fabio

en het lager moet eruit geperst worden,dat neemt de doe het zelfers de moed ook al weg

melcon

Bij de achterschijven hoeft dat dus niet, want dan zitten ze in de schijf verwerkt, zit je alleen wel met het nadeel dat je ook direct nieuwe schijven moet  ;)

Kees.Laguna

Bij autocentrum Boerlage in Edam word je altijd super geholpen en ze hebben er echt verstand van.

Bij andere Renault dealers heb ik wel eens mijn twijfels die proberen je alleen maar dure reparaties in je mik te splitsen tegen vast gestelde uur tarieven !

Bij Boerlage betaal je exact de tijd die ze er aan hebben gewerkt en dat scheeld ook.

https://www.johanboerlage.nl/

fabio

Citaat van: Maarten Jan op 07 september, 2007, 11:05
Bij de achterschijven hoeft dat dus niet, want dan zitten ze in de schijf verwerkt, zit je alleen wel met het nadeel dat je ook direct nieuwe schijven moet  ;)
ohje dhh dom van mij,dan moet je verplicht alletwee de kanten achter anders remt hij weer scheef >:(

melcon

Ja nou ja... als de ene wiellager versleten is komt die andere er snel genoeg aan, heb je die alvast gehad  :D