Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 33
  • Totaal: 33

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

hema

Das de 21 watt fitting toch? waar gekocht?

V6Power

hah die led knipperlichten heb ik ook gehad... de kosten van de reperatie vanwege elektronische problemen daarna herinner ik me nog goed :D

rookie

ja, wat de weerstand van de lamp is bepalend voor de knipper snelheid.

Northwestern

Duupke (Ronald)

Ziet er goed uit. !!

LED is stukken mooier dan die saaie gloeidraadjes.  ;D

Northwestern

V6Power

ah :p

maare heeft iemand al eens een keer echte high power led lampjes gevonden? die echt net zo sterk zijn als die van audi. Ik merk dat de meeste led lampjes die je kan kopen het allemaal net niet zijn.

Duupke (Ronald)

Die led dagrijlichten die ik heb geven een puist met licht, maar dat zijn geen losse led(strips).

stinkie

Die van jou zijn high power leds.... ;)

Ed

Om de Audi's te benaderen zit je bij de 1 Watt of 2 Watt leds (of zelfs hoger). Die kun je krijgen bij o.a. www.ledtuning.nl of www.ledsbuy.nl. Het probleem is eigenlijk dat je een goeie manier moet zien te vinden voor de afvoer van de warmte (want die leds worden enorm heet). Maar echt fel zijn die krengen wel ;D

V6Power

hhm thnx voor de tip, die ip68 strips zien er wel goed uit. Ik zal eens een bestelling plaatsen.

Ed

Ik geloof dat er in Audi zogeheten Luxeons zitten. Die heb je daar ook los te koop geloof ik. Je zou eens moeten proberen om iets met je koplampen te doen, uit erlkaar halen en daar leds in monteren, dan ben je denk ik best origineel bezig (tenzij er al Laguna's zijn met leds IN de koplampen)...

V6Power

tja ik zou zo'n luxeon in me mistlampen willen bouwen. Moet alleen effe iemand met wat elektro technische kennis strikken om uit te laten zoeken wat ik daarvoor nodig heb.

Ed

Leds, weerstanden en een koel-element :)
Hier kun je uitrekenen welke weerstanden je nodig hebt: https://www.ledtuning.nl/index_site.php?Name=calculator. Als je de gegevens hebt van de leds die je wilt gebruiken, kun je dat in die calculator invullen. Maar die high power leds die zitten op een printje, die hoeven geen weerstanden geloof ik. Dus solderen en branden ;D.
Maar ik zou dat gewoon aan de betere electronicazaak vragen, die kunnen je daar meestal alles over vertellen. Dat zal het probleem ook niet zijn. Het probleem is eerder een goede warmte afvoer.