Ik denk dat ik nu ook aan de beurt ben met een storing.Ik begin rechtsvoor een wiellager te horen,zal hem van de week even opkrikken en hopen dat het mijn band is :(
mmm een vriend van mij dacht het ook en toen was het ook de band, laten we hopen dat het bij jou ook zo is.
Anders is een wiellager niet zo moeilijk om te vervangen volgens mij!
Van het vorige type wel,driepootlos halen mee naar het werk oude lager eruit nieuwe erin.Maar de GT weet ik niet zal even kijken
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een vraagbraak voor de GT maar kan m nergens vinden!
Hoe is het eigenlijk met je lager afgelopen???
Heb hen op gekrikt van het weekend en is idd lager moet binnekort het zaakje vervangen maar loopt niet zo'n vaart je kan er wel een tijdje mee door rijden
Ga je het zelf doen of durf je het niet aan?
Bij de twingo van de vriendin ook zelf gedaan zal niet zoveel veschillen denk (hoop ik)
Maak anders ff verslagje op de site, scheelt weer voor andere die het moeten gaan doen!!
Ik zelf misschien over een tijdje ;) :D
oke dan vandaag zerieus onder de auto gelegen fusekogel is wel slecht(renault kwaal) maar het brommende lager geluid komt van mijn achterband daar zit een breuk in de band waardoor er een bobbel op zit.
Dat geluid hoor ik ,dus twee nieuwe banden bestelllen en hopen dat het weg is.
Meteen maar paar mooie sportbanden bestellen, kijk een bij: debandenconcurent.nl, die zijn best goedkoop en snelle service
Nog een paar:
- https://www.autobandenonline.nl/
- https://www.autobanden-online.nl/
- https://www.onlineautobanden.nl/
Even een update ,heb aan een sleutelaar gevraagt wat bij hem banden kost en een fuseekogel.Hij kwam met twee hele mooie firestones "w" voor 135 p/st en een fuseekogel 25 ? ,het eronderzetten en de voorbanden achter gooien en de nieuwe voor plus fuseekogel 1 uur arbeidloon ? 45 ? .
Dus je begrijpt wel dat ik daar niet zelf voor onder de auto ga dit keer ,ze rijden super heb een veel betere wegligging als met de pirreli's die er onder zaten ,en het stuur is weer trillingscrij(fusee). :D
Daar hoef je zelf niet voor te gaan kou lijden en kloten op straat, verstandige keuze!
Firestones zomer/winterbanden?
zomer w staat voor een bepaalde bandsoort volgens mij
Als het maar lekker rijd, dat is het belangrijkste1!!
heb zelf afgelopen voorjaar mijn wiellagers laten vervangen. Zowel links als rechts. Vond het aardig prijzig.
Van de week hoorde ik een ligt gezoem achter bij 70 a 80 km/u bij mijn anders zo super stille 3.0 V6.
Vandaag is het probleem opgelost bij de super Renault docter Boerlage in Edam.
Het was een versleten wiellager ( in eenbegin stadium )maar helaas is dit één deel met de remschijf achter dus twee nieuwe remschijven en ik ben weer €388.00 lichter.
Hij is nu weer muisstil! ( ik denk dat ik maar een diesel koop dan hoor je dit soort bijgeluiden niet . )
388€? da's wel veel.. dus remschijf en wiellager is 1 stuk.. ook goed om weten..
;D de diesels zijn tegenwoordig ook vrij stil hoor kees, daar hoorden ik mijn nokkenas ook flink van tikken bij de vorige dan
hoop centjes weer(p.s wat heb je toch met diesels ???)
Ik heb niets tegen diesels maar jullie happen altijd zo lekker !
Weer een dure reparatie valt tegen vooral als je denkt o het is maar een wiellager kan niet veel kosten ?
maar als dat één onderdeel is met de remschijven dan lopen de kosten hard op.
had ik geld als drek dan had ik ook graag een hele dikke benzine motor gehad,
maar ja ik heb helaas drek als geld, en ben dan ook erg tevreden met mijn dieseltje.
er zijn er genoeg die geen lag kunnen rijden ;)
Geen foto's ervan kees.... ??? ;D :D ;)
Citaat van: Kees.Laguna op 05 september, 2007, 20:04
Ik heb niets tegen diesels maar jullie happen altijd zo lekker !
Weer een dure reparatie valt tegen vooral als je denkt o het is maar een wiellager kan niet veel kosten ?
maar als dat één onderdeel is met de remschijven dan lopen de kosten hard op.
Je remschijven zullen rond de 150 gekost hebben, maar het is vooral het uurloon he :)
Maar voor een dealer valt dit wel mee kwa prijs, denk dat er ook nieuwe remblokken bij inzitten a 50/60 euro?
en het lager moet eruit geperst worden,dat neemt de doe het zelfers de moed ook al weg
Bij de achterschijven hoeft dat dus niet, want dan zitten ze in de schijf verwerkt, zit je alleen wel met het nadeel dat je ook direct nieuwe schijven moet ;)
Bij autocentrum Boerlage in Edam word je altijd super geholpen en ze hebben er echt verstand van.
Bij andere Renault dealers heb ik wel eens mijn twijfels die proberen je alleen maar dure reparaties in je mik te splitsen tegen vast gestelde uur tarieven !
Bij Boerlage betaal je exact de tijd die ze er aan hebben gewerkt en dat scheeld ook.
https://www.johanboerlage.nl/
Citaat van: Maarten Jan op 07 september, 2007, 11:05
Bij de achterschijven hoeft dat dus niet, want dan zitten ze in de schijf verwerkt, zit je alleen wel met het nadeel dat je ook direct nieuwe schijven moet ;)
ohje dhh dom van mij,dan moet je verplicht alletwee de kanten achter anders remt hij weer scheef >:(
Ja nou ja... als de ene wiellager versleten is komt die andere er snel genoeg aan, heb je die alvast gehad :D
een wiellager moet ook los te bestellen zijn, dan niet bij renault maar dan bij de groot handel. Kan mij haast niet voorstellen dat alleen voor deze auto dit wiellager wordt gemaakt. Maar ja, kom er maar eens achter welke het is.