Welke banden hebben jullie eronder.
Ik heb het probleem met de michelin's die er nu onder liggen. Als ik langzaam rijd en het stuur volledig uitdraai, stuitert de neus van de auto een beetje. Net of je over knikkers heen rijdt. Ik had al even gedacht dat het aan de stuurinrichting of de honokineten lag. Echter dacht de garage hier in Emmen er anders over. Volgens hem ligt het aan de banden. En dat kan op zich kloppen, het probleem is namelijk erger bij koude banden.
Misschien hebben meerdere mensen het probleem. En heb je het niet welke banden heb je er onder liggen.
Had zelf eerst ook Michelin er onder maar heb nu de Falken FK452 225-45-17 deze bevallen mij zeeeeeeeeeeer goed zelfs.
Plus de band is nog eens 60 a 70 euro per stuk goedkoper. !!
Geen enkel probleem met Michelin.
Citaat van: Sfinx op 11 maart, 2008, 19:45
Geen enkel probleem met Michelin.
Ik ook niet 8)
Zowel zomer als winterbanden zijn van Michelin !!
Welke michelin banden heb je er onder, sport of primacy?
Niet elke michelin band is vind ik geschikt voor de Laguna. De sport slijt mooi glad af, de primacy slijt achter schijn af.
Wat geeft de garage aan? Dat ze schuin, eierig of gekupt zijn? Welke maat band zit er onder? Zijn de banden al op de balanceer machine geweest? Wat voor garage is het?
hoor net op het nieuws dat de passat met banden komt die zichzelf plakken,aan de binnenkant zit een rubberachtige supstantie die meteen weer dichtgaat na het oplopen van een spijkergat.
Ze zijn er zo van overtuigt dat er geen reserve wiel meer in mee geneomen wordt
maar ja, een auto op gas heeft ook geen reserve wiel. Ben benieuwd wanneer deze banden er komen en wat ze kosten. In het verleden zijn ook allerlei innovaties toegepast, maar eigelijk niet aangeslagen.
Citaat van: fabio op 12 maart, 2008, 08:39
hoor net op het nieuws dat de passat met banden komt die zichzelf plakken,aan de binnenkant zit een rubberachtige supstantie die meteen weer dichtgaat na het oplopen van een spijkergat.
Ze zijn er zo van overtuigt dat er geen reserve wiel meer in mee geneomen wordt
Bestond dat al niet?
Volgens mij is dat goedje dat ze gebruiken een vergelijkbaar goedje van Motip
Motip heeft een spuitbus op de markt gebracht om provisorisch de band te dichten dat heet Car Tyre Repair als ik me niet vergis.
Het is leverbaar in 300ml en 400ml en kost geloof ik tussen € 5,- a € 8,-
Anders kun je ook nog die andere speciale banden laten monteren dat zijn van die Run-Flat banden. Die worden onder bv gepantserde auto's en waardetransport voertuigen gelegd.
Die spuitbus moet je gebruiken bij een lekke band, trouwens volgens mij niet te gebruiken icm sensoren.
Runflat banden zijn banden die de zijkant verstevigen, je kunt daar een aantal km mee doorijen, sensoren wel verplicht, want je weet niet wanneer je een lekke band hebt.
Zo was het in het nieuws gepresenteerd, dat de band zich zelf repareert, en niet een nieuwe moet monteren, cq een goedje moet inspuiten.
Klopt, hoorde het net ook. Maar het niet leveren van een reservewiel is niet nieuw. Mercedes levert al jaren een 12V compressortje, eventueel te gebruiken met bijgeleverde toeffie om de band te repareren. Het reservewiel is daar een optie zonder meerprijs.
Een buurjongen van mij werkt bij Mercedes, hij heeft me eens zo'n setje gegeven toen ik nog op LPG reed. Werkt goed, lekke band, compressor in de aansteker, de spanning in de band op 3,5 bar en hup naar de garage om een prop te zetten. ;D
Ik heb het niet over de runflat bandje die iedereen zou kunnen monteren.
Dat weet ik wel.... :)
Ik zeg ook niet dat je er een goedje in moet spuiten.
Ik zei : Volgens mij is dat goedje dat ze gebruiken een vergelijkbaar goedje van Motip.
Dus niet HET goedje van Motip maar een vergelijkbaar goedje.
Maar ja, geen reserve meer achterin hebben lijkt mij niet prettig.
Ze roepen wel vaker dingen die wij als consument dan maar moeten aannemen.
Vervolgens blijken die zaken helemaal niet te werken.
En wij?
Wij betalen dan de bubbele prijs om de zaken wel te laten werken.
Nee hoor niets voor mij, laat mij maar slingeren met die sleutel om een bandje te vervangen.
een prop zetten is iets voor trakker banden, niet voor auto banden. Je kunt beter een band laten plakken, zoals een fiets band, dan een prop laten schieten.
Ben ik niet met je eens.
Ik heb afgelopen maandag nog een prop laten zetten in mn rechter voorband.
Nergens last van.
Ok ze raden je wel af niet harder dan 210 km te rijden.
Maar goed dat kan hier in Nederland toch niet.
Banden is eigenlijk ieder zijn idee, bij de een loopt dit merk perfect bij de andere deze , zelf heb ik slechte ervaring met michelin gauw cuppen en zeer lawaaierig maar zo zijn er meer merken (prijs) ,en wat betreft een band reparatie :je hebt een spijker erin gaat naar de bandenboer en tjakka een prop maar de prop moet door een gat , spijkergat is te klein wat doet men opboren en wat gebeurt er daarna je KARKAS word zwaar beschadigt {groter gat) dit resulteert vaak in een na reparatie ergste geval een binnenband (als het mag type band) BETER is band zoals hier eerder is gezegt van BINNEN repararen , maar er zijn meer mensen die het beter weten , maar ga hier maar eens over nadenken !!
groeten Rexonamen
Citaat van: rookie op 11 maart, 2008, 22:48
Welke michelin banden heb je er onder, sport of primacy?
Niet elke michelin band is vind ik geschikt voor de Laguna. De sport slijt mooi glad af, de primacy slijt achter schijn af.
Op lagunas vind je meestal primacy of primacy HP, sport wordt normaal gesproken op de RS modellen geleverd, is ook niet echt geschikt voor de laguna :). Exalto zou nog kunnen, maar die is ook erg sportief...
Citaat van: rexonamen op 12 maart, 2008, 10:31
maar er zijn meer mensen die het beter weten , maar ga hier maar eens over nadenken !
Hoezo moet ik er over nadenken?
Als een prop niet zou werken zou het ook niet grootschalig worden toegepast.
nee hoor tis goed zo.
Citaat van: rookie op 12 maart, 2008, 09:43
een prop zetten is iets voor trakker banden, niet voor auto banden. Je kunt beter een band laten plakken, zoals een fiets band, dan een prop laten schieten.
Ik werk als chauffeur bij een taxibedrijf en zolang het gaatje in het loopvlak zit schieten wij er gewoon een prop in hoor.
wat een discussie hier :-) ik ga effe er wat lucht doorheen blazen zodat alles wat luchtig blijft he heren :-)
Nieuw topic: Wel prop of niet prop, propperdepropperdeprop. ;D
Hallo Dirk,
rexonamen heeft gelijk, de prop techniek is eigenlijk niet geschikt voor auto banden. Kan het wel veel toegepast worden, wil nog niet zeggen dat het goed is.
De proptechniek is ontwikkeld om de peperdure traktorbanden een langer leven te geven, ergens een spijker, nieuwe band.
Mensen dachten, he iets voor autobanden, en het werkt het gat is dicht.
Het is eigenlijk een lap middel, ik noem het zelfs geen noodoplossing, maar een lap middel. Trouwens wat ik weet, is dat de prop bestemd is voor een snelheid van 100 tot 120 km/h. Hoe kom je bij 210, zou ik niet op wagen.
Je leven hangt af van banden, 1 van de belangrijkste onderdelen van jouw auto.
Ik heb ook een gat in de band, is wel geplakt en niet geplugd. Ik wil wel zo snel mogelijk nieuwe banden hebben, voordat hij ploef zegt.
Ik denk dat, als die prop bestemd is voor snelheden tot 120 km/h, onze wetgever in z'n onmetelijke wijsheid dit 'lapmiddel' allang verboden zou hebben.
Overigens denk ik dat m'n leven eerder afhangt van m'n medeweggebruikers, dan van een prop in een band.
Maar zoals hierboven al even aangestipt: we dwalen steeds verder af van het topic.
Ben ik volkomen mee eens.
We stoppen het geleuter over de plopperdeplop prop en gaan weer terug naar waar het om ging.
En unh ........ datwas? ;D
Citaat van: Eddie op 11 maart, 2008, 19:36
Welke banden hebben jullie eronder.
Ik heb het probleem met de michelin's die er nu onder liggen. Als ik langzaam rijd en het stuur volledig uitdraai, stuitert de neus van de auto een beetje. Net of je over knikkers heen rijdt. Ik had al even gedacht dat het aan de stuurinrichting of de honokineten lag. Echter dacht de garage hier in Emmen er anders over. Volgens hem ligt het aan de banden. En dat kan op zich kloppen, het probleem is namelijk erger bij koude banden.
Misschien hebben meerdere mensen het probleem. En heb je het niet welke banden heb je er onder liggen.
nog even ter aanvulling, wij hebben michelin primacy hp, en geen problemen, zijn verder ook stil (ook bij hoge snelheden)...
ik heb de clebers eronder van dreke,super banden.Maar mijn auto heeft 4 dagen stilgestaan(ziek,ziek,ziek)en ik rij net even het dorp in...hobbeldeboobel.Zo die banden moesten zich weer eens even zetten zeg
wat bedoel je daarmee fabio? dat fenomeen ken ik niet?
ze waren gewoon in die 4 dagen lekker in gezakt op 1 plek dus een platte kant aan gekomen.Dat merk je echt met wegrijden
dat wil dan zeggen dat je te weinig lucht erin hebt? ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb meegemaakt..
Citaat van: fabio op 12 maart, 2008, 16:02
ik heb de clebers eronder van dreke,super banden.
Clebers? Dunlop Sport Maxx bedoel je.
Ik heb momenteel onder men Laguna Michelin Pilot Sport 2 steken. Super bandjes.
Onder men banaan heb ik Fulda Carat Exelero liggen. Die staat soms twee weken stil in de garage en nooit iets gemerkt van inzakken.
inzakken nog niet meegemaakt, denk oppompen zoals hierboven beschreven.
Ja Pilot sport 2 banden, goed he, de vocht niet uit te krijgen.
oh jaa idd dunlop's maar het is naar 1km wel weer weg hoor !!
Citaat van: Maarten Jan op 12 maart, 2008, 15:52
nog even ter aanvulling, wij hebben michelin primacy hp, en geen problemen, zijn verder ook stil (ook bij hoge snelheden)...
die heb ik er ook onder, ben er bijzonder tevreden over, vind het een superband ;D ;D
De mijne staat nu op Michelin, mocht het met de APK nodig blijken dat er andere onder moeten zullen dat hoogstwaarschijnlijk Viking banden worden.
(https://www.vikingbanden.nl/images/profiel_protechII.gif)
Ik rijd met Bridgestone Turanza ER300 banden met stickstof gevuld en zeer tevreden.
(https://i171.photobucket.com/albums/u301/Kees-Laguna/TURANZA_ER300_lg.jpg)
Ik rij op Goodyear Pro Eagel Vector EV-2+ gevuld met stikstof (zelfs mn reserve band is gevuld met stikstof!)
Dit is een vier seizoenen band met de eigenschappen om zich te kunnen aanpassen aan de weg- en weersomstandigheden van elk seizoen. Dus voor mij geen zomer/winterbanden.
(https://i228.photobucket.com/albums/ee225/dirk75/proeaglevectorEV-2.jpg)
Volgend voorstel aan het bestuur:
Kan d'r geen korting bedongen worden bij bandenboeren op vertoon van Lidmaatschapskaart ;D
Ik rij in het vervolg vanuit België naar Zevenhuizen voor men bandjes. Voor ze daar een band om de velg leggen doen ze rond de velgrand tape om deze niet te beschadigen. Heb ik bij ons in België nog nooit gezien.
tape? en hoe halen ze die terug weg dan?
Zit alleen maar rond de rand getaped. Ruimte zat.
(https://i180.photobucket.com/albums/x117/Dreke1974/DSCN0128.jpg)
Citaat van: Jerry88 op 12 maart, 2008, 20:09
die heb ik er ook onder, ben er bijzonder tevreden over, vind het een superband ;D ;D
helemaal mee eens, in de regen ook erg goed. Heb onder de 19 exalto's liggen, die zijn nog
beter kwa grip, alleen hebben een harde wang, dus zijn wel minder comfortabel, maar dat maakt bij
die auto niet uit, die is toch al niet comfortabel :D
Ik rij nu voor het eerst op General Altimax UHP 225/45R17 en moet zeggen echt een fijne band.
Stil veel comfort en veel grip.
(https://i273.photobucket.com/albums/jj230/whiskeybro/altimaxhp.jpg)
we hadden het er vandaag over bij tunex ,maar via ebay is er heel goedkoop aan zeer goede banden te komen.En toch thuis bezorgt ook
nja maar bij bandencetrale zit montage meestal al inbegrepen.. dus moet jij met je elders gekochte banden naar de bandencentrale gaan? of hebben jullie daar oplossingen voor in NL?
ja hoor ik denk dat als je naar de dealer gaat en vraagt of je 4 banden eromheen wil leggen dat je voor 50 euro klaar bent
en met die 50euro erbij zijn die ebay banden dan nog steeds goekoper? ook als ze dan opgestuurd zijn en die kosten enzo erbij?
Vaak wel zou je eens op eBay duitsland moeten kijken soms is het bieden vanaf 1 euro nieuw of gebruikt dat moet je wel lezen in de beschrijving , ik laat al mijn banden (NIEUW) uit duitsland komen of kijk eens op www,reifen,com
Ik heb nu mich primacy maar volgende band wordt weer bridgestone potenza
Citaat van: Arnold op 15 maart, 2008, 21:10
Ik heb nu mich primacy maar volgende band wordt weer bridgestone potenza
Bevalt beter?
Bevalt stukken beter en zeker met regen. De remweg is een stuk korter dan met de michelin. En licht veel strakker in de bocht.
Ik rijd nu sinds een maandje ofzo Pirelli Zero Nero
(https://www.miniworksportugal.com/media/images/p%20zero%20nero%20med1.jpg)
Deze banden werden zowel door de ADAC als de ANWB op dit formaat (225/45 R17) als beste getest. Ik moet toegeven ze rijden heerlijk !
Wel een voordeel van dicht bij Duitsland wonen, vlak over de grens zit een bandentoko die altijd goedkoper is dan welke online bandenboer in Nederland dan ook, en dan zijn ze nog gemonteerd ook nog !!
~Deaken
Ik heb binnenkort 4 goede Michelins te koop in de maat 225/45/17 91 (letter weet ik niet) dus hou het topic te koop maar goed in de gaten. Velgen zijn niet meer gemonteerd maar heb weinig zin om naar de bandenboer te gaan om de banden eraf te laten halen.
ik hoop dat je niet de pramicy haalt, maar de sport 2 O0
Heb er momenteel deze onder liggen: Michelin Pilot Sport-II 225/40/18
Op men 17'' komen winterbandjes op.
Citaat van: Dreke op 25 maart, 2008, 08:47
Ik heb binnenkort 4 goede Michelins te koop in de maat 225/45/17 91 (letter weet ik niet) dus hou het topic te koop maar goed in de gaten. Velgen zijn niet meer gemonteerd maar heb weinig zin om naar de bandenboer te gaan om de banden eraf te laten halen.
Alleen banden of ook velgen?? ik heb namelijk alleen banden nodig (vooral voor want daar me kom ik echt niet door de keuring)
dat zijn de goede michelin banden.
Citaat van: speedingfreak op 29 maart, 2008, 17:34
Alleen banden of ook velgen?? ik heb namelijk alleen banden nodig (vooral voor want daar me kom ik echt niet door de keuring)
Alleen de bandjes. Op men velgjes komen winterbandjes.