Ik wil een trekhaak onder mijn grand tour uit 2004,
dit om er een caravan mee te trekken.
Nu hoor ik van verschillende mensen dat bij een Renault trekhaak de kogel te laag zit,
bij drempels raak je dan makkelijk het wegdek met b.v. het neuswiel.
Geadviseerd word om er een Brink trekhaak onder te zetten of hulpveren te laten monteren.
Heeft iemand hier ervaring mee ??
Martin
ik heb een trekhaak, ook een gt uit 2004, niks geen problemen, volgens mij is het wel een brink
Bij onze laguna totaal geen probleem. Originele renault trekhaak,
geen hulpveren of wat dan ook. Auto zakt ook niet door met de
caravan erachter. (ligt er uiteraard ook aan hoe je je carvan belaad,
als je een kogeldruk van 150 kilo hebt zakt je auto wel door ;D :P).
hier dito de enuige keer dat ik de grond raak is meet een drempel ,maar dan raak ik de grond met het gedeelte waar ik de trekhaak in doe
ik heb nog nooit de grond geraakt met de trekhaak en ik vlieg toch af en toe wel eens laag over een verkeersdrempel ;-) in elk geval ik heb em er zelf onder gezet wat vrij makkelijk is, en bij mij is het een bosal, volgens mij is dat ook het meestvoorkomende merk onder laguna's als ik daar beetje goed op gelet heb :-)
trekhaken origineel van renault zijn bij de Lag idd van bosal. Heb zo met mijn vorige, afneembare, eens problemen gehad. en was nog ni zo simpel onderdelen te vinden. bij de dealer ging het wel, maar duurde wel lang. Dan bij bosal hier in belgie gehoord, maar daar zeiden ze niet te kunnen helpen aangezien de trekhaken in fabriek in frankrijk gemaakt worden..... : :) Kwam mij uiteindelijk ni veel duurder uit van gewoon nieuwe te bestellen ipv alleen de kogel ;D
denk zowieso dat de meesten vast zijn, niet?
wat is trouwens het nut van afneembaar?
afneembaar word ook veel genomen hoor...... nut is vooral estetisch denk ik :)
Citaat van: AndyT op 29 november, 2007, 12:53
nut is vooral estetisch denk ik :)
dat dacht ik al, ik vind een trekhaak net wel stoer staan :-)
Wa is de normale prijs van een trekhaak? Had net eens gebeld naar een winkel waar ik via men werk korting krijg en voor mijn wagen zou het 210 euro kosten met bekabeling (zelf plaatsen). Zonder bekabeling 160 euro. Een afneembare trekhaak zonder bekabeling zou 270 euro kosten. Zonder de korting zou je 30% moeten bijtellen.
Dat zijn wel normale prijzen, bij de dealer mag je 1000 euro lappen,
maar dat is inclusief plaatsen.
er staan massa's 2dehands op kapaza en op marktplaats, ik heb de mijne (echt een koopje) voor 30€ kunne kope :-) maar normaal draaien die rond de 100€ zelf plaatsen is ook vrij makkelijk!
ik heb liever de afneembare :)
Weet niet juist hoeveel ik de mijne betaald heb. Moet ik is aan mijn vader vragen. Hoeveel korting die juist heeft kan ik ook niet direct zeggen. Hangt ook nog af van welk onderdeel het is. En plaatsen weet ik ook niet echt hoeveel het kost, bij mij ist gratis :) na de uren bij de dealer :)
Heb voor mijn bosal bij een garage in de buurt inclusief montage € 235,= betaald
is trouwens ook een afneembare :D :D
Op marktplaats zijn er meerdere te koop, ook afneembare.
Ik zit er ook aan te denken om de vaste eraf te halen en een afneembare erop te zetten.
Oke jongens,
alvast bedankt voor de vlugge reactie,
ik denk dat ik het ook maae eens ga proberen zonder hulpveren,
kan later altijd nog.
Laat het jullie wel weten.
Grtz. Martin
Citaat van: fs1 op 29 november, 2007, 12:45wat is trouwens het nut van afneembaar?
Dan gaan je parkeersensoren niet over de flos wanneer je achteruit gaat rijden. Dat is ook een van de redenen waarom in de latere modellen je de parkeersensoren gewoon in de auto uit kunt zetten...
Daarbij zat de trekhaak bij bijvoorbeeld een Peugeot 205, 309 en een Renault Clio I geheel of gedeeltelijk voor de nummerplaat en dat mag wettelijk gezien niet.