Bij mijn lag zit er iets niet helemaal goed, het is me niet helemaaal duidelijk wat het is.
Als ik erg rustig optrek verneem ik nagenoeg geen trillingen door de auto
Als ik redelijk snel optrek begint de hele auto te schudden tussen de 60 & 70 km/u.
De lag trilt niet in het stuur.
Bij sturen naar Links of Rechts verergerd het trillen niet maar wordt ook niet minder. (dus geen stuurkogels o.i.d.?)
Het is ongeveer in Juli in lichte mate begonnen en is tijdens de vakantie behoorlijk erger geworden met de caravan er achter.
Na de vakantie zonder caravan viel het weer erg mee.
Dus hoe meer koppel hoe harder het begint te trillen.
Vorige week zijn er 2 nieuwe banden voorzijde onder gekomen (oude glad), maar zoals verwacht hielp dit niet.
Zelf heb ik het idee dat het een aandrijfas is met onbalans, zeker weten doe ik het niet.
Heeft er iemand al eens hetzelfde gehad, of is het ergens bekend wat het kan zijn ????? ???
vliegwiel??
Aandrijfas zou je toch ook wel in je stuur voelen?
Kan het niet zijn dat 1 van de motorsteunen aan vervanging toe is? Het klinkt namelijk alsof het op z'n ergst is als de motor flink kracht moet leveren en dan dus behoorlijk aan z'n steunen 'trekt'.
Kan het niets met de koppeling te maken hebben?
groetjes Marcel
Koppeling voelt gewoon goed aan, ook niet stoterig optrekken enz.
Het probleem wat op het forum wordt besproken over "doorslippen" bij gechipte uitvoeringen is bij de mijne ook niets van te merken.
Een motorsteun heb ik ook al over zitten denken, maar zou het dan m.i. ook bij andere snelheden moeten doen.
Bijvoorbeeld bij 90 in z'n 4 ipv 65 in z'n 3
Het maakt overigens niet uit of ie in zijn 2,3,4,of 5 staat. dus het is echt snelheid afhankelijk.
zou het kunnen zijn dat 1 van je banden niet goed gebalanceerd is, als ze maar 1 plakn loodje vergeten heb je meteen onbelans, en dat kan precies bij die snelheid zijn.
Banden zijn gecontroleerd op onbalans (los van de auto) de voorste zijn zelfs afgelopen week vervangen.
Bij onbalans in banden is het vaak ook echt fijner trillen, bij mij schudt de hele auto.
Mss wel een idee om de achterwielen aan de auto te laten balanceren.
Een loodje zou kunnen omdat het bij de vakantie op het stuk autobahn tussen ong Dordtmund en Nordhorn is +/- 150 km ernstig erger is geworden, en zo'n stuk kom je niet beneden de 90 km/u, bij een afrit merk je het dan in een keer dat het erger is geworden.
iig laat ik de achterwielen nog eens balanceren thnx
Bij deze snelheid zal het goed een breuk in een achterwiel kunnen zijn. Met caravan meer druk op de achterwielen is het erger.
met anteun eens ,het zwabberen van de kont komt terug in je stuur
Ik heb ooit eens een deuk in de binnenzijde van een achterwiel gereden. De auto begon toen ook altijd bij een bepaalde snelheid te trillen/schudden. Wanneer ik dan wat harder ging rijden werd het weer minder.
Je zegt dat je het niet in je stuur voelt, dus dan voel je het wel in je stoel?
Dan is het heel waarschijnlijk dat het inderdaad van achter komt!
Dus ik ga met Arnold mee, gecupte achterband of een breuk...
(voor met achter verwisselen, als je het dan in het stuur voelt, dan weet je
genoeg).
idd in het stuur is ie rustig
maar als of schud vernemen ook de kinderen achterin het erg goed
De auto is vandaag bij de dealer geweest.
Achterbanden waren in orde.
Wat echter niet goed was, is het differentieel lager / aandrijfas
Dit schijnt af en toe meer voor te komen.
Bij renault schijnen ze een klachtenoverzicht te hebben waar dit ook op voorkomt "trillen tussen de 50 en 90 km/u bij accelereren".
Duur geintje, wordt vervolgd.
dat klinkt idd niet goeikoop... geen garantie ofzo?
Na 168000km en 3,5 jaar oud geen coulance of garantieregeling meer. :'( :'(
Ik wist het.. aandrijf-as. Dat trilt echt bij een bepaalde snelheid, en niet zo'n beetje ook :D
Ik red het nog net om voor het hoogtepunt over de 90 te komen.
misschien heeft het toch wel wat :P :D
Als je vrouw ernaast zit misschien :D
De Lag is vandaag bij de garage geweest, vervangen zijn de aandrijfas en het lager in de versnellingsbak. :'(
Loopt weer als een zonnetje en volledig trillingvrij. !!
Gelukkig, was het kostbaar?
Het antwoord op deze vraag zal wellicht in de lijn der verwachtingen liggen :D
aandrijfas valt wel mee, maar een bak lager erbij, dan schiet de prijs wel omhoog :o
Nogal kostbaar.
Tegelijk dus ook de bakolie en hydrauliekolie voor de kooeling mee moeten laten vervangen.
Heb de rekening nog niet maar verwacht iets tegen de € 700,=
Ik ZEI HET TOCH!! :S :D
sodemieters zeg ping ping :o