Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

24 februari, 2024, 13:53

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 194.035
  • Totaal topics: 10.328
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 18
Total: 18

Geluid veiligheidsriem en handrem Laguna 3

Gestart door janh_276, 05 december, 2023, 14:04

Vorige topic - Volgende topic

janh_276

Weet iemand waar de speaker zit van het geluidssignaal bij het niet omhebben van de veiligheidsriem en wanneer de auto niet op de handrem staat? Zeker met de huidige vorst is dat laatste ontzettend vervelend. Ik zet hem dan bewust niet op de handrem, maar krijg wel telkens dat vervelende geluidssignaal. Hetzelfde geldt voor de veiligheidsriem. Dat bepaal ik graag ook zelf. Volgens mij is het demonteren van dat speakertje het gemakkelijkst om van die irritante geluidssignalen af te komen.

DonvanVliet

janh_276

SebasNL

Kan je het volume niet via het menu in het centrale display volledig wegdraaien? Volgens mij kan je daarnaast ook de melding 'bevestigen' via de menuknop op de rechter hendel, maar dat weet ik niet zeker

melcon

Via de knop op de hendel kun je de melding onderbreken inderdaad.

janh_276

Jullie bedoelen de de rechterhendel aan de stuurkolom met de twee knopjes op de kop van die hendel. Daarmee kun het geluid uitzetten?
Ik zou het liefst de "speaker" eruit halen, zodat geluid niet eens begint. Speakertje lijkt ergens in de buurt van het zekeringkastje te zitten.

SebasNL

Je kan daar bij stilstand in ieder geval een configuratie menu in, en daar is een waarschuwings-geluid-setting. Al dacht ik niet dat het daar 'uit' mee kon.
En inderdaad met één van die twee knopjes kan je het geluid direct onderbreken voor zover ik me kan herinneren (en Melcon aangeeft).

DonvanVliet

Ik dacht na het lezen van dit topic om het eens te proberen met die 2 knopjes op de rechterhendel. Nou niet gelukt. Ik krijg alleen in beeld het verbruik enzovoort. Ben benieuwd hoe je dat dan wel kan doen.

SebasNL

Ik las net dat je in het menu alleen het volume van de parkeersensoren kan wijzigen, en dus niet van de alarm meldingen.
Dan is het dus of de melding onderbreken, of de melding fysiek onmogelijk maken 😉

SMF spam blocked by CleanTalk