Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 43
  • Totaal: 43

adieu CC

Gestart door LE-Driver, 14 april, 2012, 20:07

Vorige topic - Volgende topic

LE-Driver

En toen had ik geen cruisecontrol meer. Geen reactie van het knopje om de cc of snelheidsbegrenzer in te schakelen, en dus geen mogelijkeid de cc te bedienen.

Iemand een tip wat te doen om dat weer goed te krijgen? Zijn er foefjes? Zoals bv 3 keer aan en uitzetten 2 keer dasboardkastje openen en dan volgas met uitgeschakelde motor ofzo? Of misschien een zekering? En waar?

Gert

Lagunainitiale

Brand het groene lampje wel? En doet je begrenzer het wel?

LE-Driver

Nee en nee, allebei niet helaas. Die gebrenzer kan me gestolen worden, maar cruisecontrol ben ik behoorlijk aan gehecht  >:(

Paul

Waarschijnlijk het schakelaartje waarmee je kiest tussen de cruise en de begrenzer

Lagunainitiale

Precies, ken niemand die de begrenzer gebruikt, maar zo kan je wel testen waar het aan ligt. Rommel eens met de cruise control schakelaar naast je handremschakelaar. Kijk dan of het groene lichtje gaat branden.

LE-Driver

Enn opgelost door de dealer, zat een foutje in de software dus ze hebben alles weer ff teruggezet.... en bedankt

Hahahahaha

M@ttie

Was die voor je probleem ook bij de dealer geweest??

LE-Driver

Nee de laatste die vóór de dealer aan de software heeft gezeten heeft er 30 pk en 70 nm bijgeschreven.. nu foetsie waarschijnlijk   O0

Lagunainitiale

En hoe is je verbruik nu dan?

lagunadriver

merk je het in het rijden dan!?, dat dat vermogen nu weg zou zijn!?

LE-Driver

Ik heb vanmiddagnalleen van de dealer naar huis gereden, paar km, maar ik dacht het direct te merken. Morgen woon/werkverkeer even proberen. Ik weet niet in welke mate de aangepaste software weer is overschreven. Het verbruik was verwonderlijk. Bij 120 constant zag ik regelmatig laag in de 5 waar ik normaal nooit onder de 6 ben geweest. Dat is dan l/100km. Dus zeker de moeite en investering waard.

Lagunainitiale

En waar heb je dat laten doen? En ga je dan terug om de tuning er weer in te laten zetten?

LE-Driver

Bij Tunex. Ik ga idd terug. Zit 5 jaar garantie op en bij overschrijving (zoals updates etc.) Zetten ze de tuning er gratis weer op.

koolio

Na de tuning doet mijn begrenzer het ook niet meer, CC doet het gelukkig wel gewoon.

LE-Driver

en waar heb jij het laten doe dan? en hoe bevalt de tuning jou overigens?